مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 7 − 5 =

کارهایی که باید برای نوزاد تازه متولد شده انجام دهیم

آنچه در این مقاله می خوانید...

در اولین سال، چه کارهایی باید برای نوزاد تازه متولد شده انجام داد؟ گریه نوزادخندهخواب شبانهنشستنچهار دست و پا راه رفتنتکان دادن دستغذا خوردن با دستانایستادنراه رفتنحرف زدنمهمترین نکات مربوط به تغذیه نوزادتغذیه نوزاد با شیر مادر چه کنیم تا نوزاد پس از خوردن شیر، آروغ بزند؟چگونه کودک را حمام کنیم؟چگونه کودک را بخوابانیم؟خرید ننو و گهواره سنتی برای نوزاد تازه متولد شده در اصفهان
نوزاد تازه متولد شده

آیا کنجکاو هستید که بدانید برای نوزاد تازه متولد شده خود چه کارهایی باید انجام دهید؟ در صورتی که والدین برای اولین بار صاحب فرزند شوند، به طور حتم با مسائل ضد و نقیض مواجه می‌شوند و نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند. مسائلی از قبیل خواب نوزاد، تغذیه و مراقبت از کودک مسائلی هستند که بسیار حایز اهمیت می‌باشند، پس لازم است تا پس از تولد نوزاد خود، برای پذیرفتن تغییرات شدید در سبک زندگی آماده باشید و مسائل جدیدی را یاد بگیرید.

پس از تولد نوزاد، تغذیه، تاب دادن برای خواب ، خوابیدن و تعویض پوشک زمان زیادی از روز را اشغال می‌کند. در حال حاضر این شرایط را به عنوان والدین نوزاد می‌بایست بپذیرید. پیدا کردن یک ریتم مناسب ممکن است مدتی طول بکشد. شما در نهایت متوجه الگویی در نیازهای نوزاد خود می شوید و بر این اساس می‌توانید یک روال ثابت را در پیش بگیرید.

در اولین سال، چه کارهایی باید برای نوزاد تازه متولد شده انجام داد؟

به طور حتم می‌دانید که نگهداری و مراقبت از نوزاد کار دشواری است ولی به مرور زمان در این راه تجربه‌های زیادی به دست می‌آورید. اگرچه داشتن نوزاد و نگهداری آن کار سختی است ولی به مرور زمان می‌توانید تمامی نکات مربوطه را فرا بگیرید و از آن‌ها در جهت مراقبت از فرزند خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نکاتی که ما در ادامه به شما معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

گریه نوزاد

در دو ماه اول بیشتر از هر زمان دیگری، متوجه بی‌خوابی‌های شبانه و گریه‌های مداوم نوزاد خواهید بود. ممکن است در این مدت شاهد لبخندی زودگذر باشید ولی این لبخند خیلی زود محو می‌شود. نگران نباشید پس از سن ۲ ماهگی، کودک در پاسخ به حرکاتتان به شما نگاه می‌کند و لبخند می‌زند.

خنده

در صورتی که گریه‌های مداوم نوزادتان شما را خسته و عصبی کرده، قدری صبور باشید. پس از ۴ ماهگی نوزاد می‌توانید منتظر شنیدن صداهای دیگر باشید. صدای خنده های نوزاد چیزی است که خستگی را از شما می‌گیرد. در این مرحله شما می‌توانید با انجام حرکاتی مانند شکلک در آوردن، قلقلک دادن و… به سادگی باعث خنده کودک خود شوید.

چه کارهایی باید برای نوزاد تازه متولد انجام داد؟

خواب شبانه

استراحت کافی و خواب شبانه کامل بهترین چیزی است که والدین نوزاد آرزو دارند. برای راحتی کار خود می‌توانید برای نوزادتان ننو و گهواره سنتی استانداردی خریداری نمایید. حرکات گردشی در ننو به شما کمک می‌کند تا نوزاد شما آرام و بدون دردسر به خواب فرو رود. در نتیجه شما هم می‌توانید به کارهای روزمره خود مشغول شده و به راحتی و بدون صدای گریه نوزاد خود، استراحت کنید.

نشستن

اغلب نوزادان در سن ۵ تا ۶ ماهگی، می‌توانند با کمک والدین بنشینند. آن‌ها از طریق قرار دادن دست هایشان در جلوی خود یا با تکیه دادن به وسایلی مانند مبل می‌توانند آرام بنشینند. کودکان در سن ۷ تا ۹ ماهگی معمولاً می‌توانند بدون کمک، نشستن را تجربه کنند.

چهار دست و پا راه رفتن

در صورتی که نوزاد شما حدودا ۸ ماه دارد، کم کم راه رفتن را شروع خواهد کرد. بیشتر از هر زمان دیگر باید مراقب کودک خود باشید و مراقب باشید تا سر فرزندتان به جایی برخورد نکند. پس از ۹ ماهگی اغلب کودکان چهار دست و پا حرکت می‌کنند و برخی نیز روی شکم به حرکت ادامه می‌دهند. والدین در این بخش از زندگی کودک بیشتر از هر زمان دیگری مسئول مراقبت ازکودک خود هستند و باید دقت بیشتری به اطراف خود داشته باشند.

تکان دادن دست

خوب است بدانید که دست تکان دادن بچه‌ها، یک علامت زبان بدن آن‌ها است. در این سنین کودکان می‌خواهند با والدین خود ارتباط برقرار کنند. در سن ۹ ماهگی کودکان از طریق صداها و ژست‌ها با والدین شروع به ارتباط می‌کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند که معنی دست تکان دادن، خداحافظی است.

غذا خوردن با دستان

بین سن ۹ تا ۱۲ ماهگی کودکان یاد می‌گیرند کنترل بهتری بر روی انگشتان خود داشته باشند و می‌توانند با دستان خود غذا را بگیرند. مراقب باشید زیرا در این سن کودکان همه چیز را مزه می‌کنند و غذا تنها چیزی نیست که آن‌ها تمایل دارند که به دهان خود وارد کنند.

ایستادن

درسن دوازده ماهگی بیشتر کودکان می‌توانند مدت کمی بدون کمک بایستند. آن‌ها می‌توانند با کمک گرفتن از مبل و چیزهای دیگر، گام‌های کوچک بردارند. در ماه‌ها و هفته‌های قبل از راه رفتن مستقل و کامل کودکان با کمک گرفتن از اشیاء راه می‌روند.

راه رفتن

راه رفتن اصلی‌ترین مرحله رشد کودک است. مد نظر داشته باشید که همه کودکان پس از یک سالگی راه نمی‌افتند. این وضعیت بین ۹ تا ۱۷ ماهگی متغیر است، اما به طور معمول اغلب کودکان حدود ۱۳ ماهگی اولین قدم‌های خود را برمی‌دارند.

حرف زدن

حرف زدن نوزادان در حدود ۱ سالگی اتفاق می‌افتد. در این سن، اغلب کودکان قادر هستند حداقل یک کلمه بگویند و به مرور زمان کلمات را یاد می‌گیرند و به راحتی صحبت می‌کنند.

تغذیه نوزاد

مهمترین نکات مربوط به تغذیه نوزاد

تغذیه نوزاد با شیر مادر

نوزاد تازه به دنیا آمده بهتر است فقط با شیر مادر یا در صورت فقدان آن با شیر خشک تغذیه شود. به نوزاد متولد شده هرگز آب و آبمیوه ندهید. و تحت نظر پزشک بعد از چند ماه می‌توانید غذای کمکی را در وعده غذایی نوزاد بگنجانید.

چه کنیم تا نوزاد پس از خوردن شیر، آروغ بزند؟

در صورتی که نوزاد شما بعد از شیر خوردن نیاز به آروغ زدن دارد، او را روی زانو خود قرار دهید یا روی شانه خود تکیه بدهید. آرام به پشت او ضربه بزنید. حتی می‌توانید نوزاد را از طرف شکم بر روی زانوی خود بخوابانید و آهسته به پشت او ضربه بزنید. بهتر است دستمالی در اطراف خود داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.

چگونه کودک را حمام کنیم؟

همه والدین پس از تولد نوزاد نکران حمام کردن آن هستند، وقتی می‌خواهید نوزاد تازه متولد شده را حمام کنید، از یک اسفنج نرم استفاده کنید، توصیه ما به شما این است که تا زمان خشک شدن و افتادن بندناف صبر کنید و بعد به طور منظم نوزاد خود را به حمام ببرید.

چگونه کودک را بخوابانیم؟

روزهای اول تولد نوزاد خواباندن نوزاد کمی دشوار است، والدین برای خواباندن کودک به طور مداوم تلاش می‌کنند تا شرایط را فراهم کنند تا نوزاد بدون سروصدا و به راحتی بخوابد، شما می‌توانید از ننو و گهواره سنتی استفاده کنید. حرکات رفت و برگشتی ننو شرایط مناسبی را برای خواب ایده ال کودک شما فراهم می‌کند.

خرید ننو و گهواره سنتی برای نوزاد تازه متولد شده در اصفهان

در این نوشته سعی نمودیم شما را با برخی از کارهایی که باید برای نوزاد تازه متولد شده انجام دهیم، آشنا سازیم. همان طور که گفته شد، سعی کنید شرایط مناسبی را برای نوزاد خود فراهم کنید تا آرامش و خواب وی به خوبی تامین شود. برای خواب راحت کودک خود می‌توانید ننو و گهواره مناسبی را خریداری نمایید. شما عزیزان می‌توانید کودک دلبندتان را در ننو یا گهواره سنتی قرار دهید و با خیال راحت به انجام فعالیت‌های روزانه‌تان مشغول شوید. در صورت تمایل به خرید ننو به وب سایت فروشگاه گهواره مهر مراجعه نموده و همین حالا خرید خود را انجام دهید. در صورت هرگونه سوال نیز می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید.

شما عزیزان می‌توانید کالای مورد نظر خود را از سراسر شهرهای ایران از جمله مشهد، همدان، شیراز، اصفهان، یزد، تبریز، بندرعباس، اهواز، قم، تهران، کرمان و کرج، سفارش داده و در کم‌ترین زمان ممکن سفارش را درب منزل خود تحویل بگیرید.

برای مشاهده نمونه‌های بیشتر می‌توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 10 + 1 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی