مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 13 − 5 =

چرا کودکان باید جدا از والدین بخواند؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

آیا خوابیدن کودک با والدین کار درستی می‌باشد؟برای جدا خوابیدن کودکان از والدین آن‌ها را در نظر بگیرید!نمی‌دانید از کجا شروع کنید!

قطعا همه شما وابستگی‌های بی‌شمار یک نوزاد به پدر و مادر و به خصوص مادر را درک خواهید کرد. وابستگی‌‌هایی که پدر و مادر را به گونه‌ای عاطفی وادار می‌سازد تا از نوزاد مراقبت کرده و نیازهای او را برطرف کنند. آگاه باشید که خوابیدن کودک در کنار والدین بر خلاف تصوراتی که اغلب والدین دارند راه مناسبی برای آرام کردن او نمی‌باشد. اما متاسفانه والدین به این مسئله توجه چندانی ندارند و مرتبا با این جمله که هنوز زمان جدا کردن کودکمان نرسیده است خود را توجیه می‌کنند.

به طور کلی پس از تولد کودک و برگشتن به منزل معمولا پدر و مادر به همراه فرزند خود در یک اتاق می‌خواند چرا که استفاده از اتاق مشترک باعث می‌شود که شیر دادن به کودک، عوض کردن پوشک و آرام کردن او در ساعات شب راحت‌تر باشد. اما در این زمان هم کودک را نباید در رختخواب مشترک با خودتان بخوابانید چرا که احتمال بزور سندروم مرگ ناگهانی کودک یا همان خفه شدن کودک بسیار افزایش پیدا می‌کند.

این مسئله که آیا کودکمان در کنارمان باشد یا خیر به دغدغه‌ای بزرگ برای والدین تبدیل شده‌است. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه شوید تا پاسخ‌های متخصصان کودک را با یک‌دیگر بررسی کنیم:

آیا خوابیدن کودک با والدین کار درستی می‌باشد؟

روانشناسان کودک بر این باور هستند که خوابیدن پدر و مادرها در کنار فرزندشان تنها یک نتیجه‌ی مثبت به همراه دارد که آن هم تقویت اعتماد به نفس کودک می‌باشد. البته دقت کنید که این امر تا سنی مشخص نتیجه مثبت دارد و اگر روند خوابیدن کودک در کنار والدین پس از گذشت سن جدا کردن او ادامه داشته‌باشد نتیجه کاملا بر عکس خواهد بود.

اصولا تصمیم گیری در این موارد امری کاملا شخصی است و بر عهده‌ی والدین می‌باشد، زیرا ممکن است آنچه که برای خانواده شما اثر مثبتی داشته باشد، برای خانواده مشابه دیگری نتیجه‌ای عکس داشته باشد. پس در وهله‌ی اول باید به سلامت روانی و ایمنی کودک خود توجه کافی داشته باشید و هر اقدام مناسبی را برای ارتقای این دو مورد انجام دهید. متخصصان آکادمی طب اطفال آمریکا نظر منفی نسبت به خوابیدن کودک در کنار پدر و مادرش دارند و آن را در تضاد با سلامت و ایمنی کودک می دانند. از سوی دیگر کم نیستند متخصصانی که نظر مثبتی در این زمینه دارند.

برای جدا خوابیدن کودکان از والدین آن‌ها را در نظر بگیرید!

به هر حال باید توجه داشت که شرایط هر خانواده با خانواده دیگر تفاوت دارد. برخی کودکان از اینکه در کنار والدینشان به خواب روند حس بهتری داشته و در مقابل بسیاری از کودکان زمانی روحیه شادتری خواهند داشت که در اتاقی مجزا به خواب بروند.

هر چقدر والدین جدا کردن کودکان را به تاخیر بیندازند ولی در آخر باید از یک سنی به بعد آن‌ها را به جدا خوابیدن عادت دهند. برخی از متخصصان کودک بر این باور هستند که تا نهایت یک سالگی باید کودکان را برای خواب از خود جدا کنید. چرا تا نهایت یک سالگی؟ به دلیل آنکه کودکان در این سن هنوز محیط اطراف خود را کاملا شناسایی نکرده‌اند و خیلی راحت‌تر می‌توانند جدا خوابیدن از والدین خود را بپذیرند. در مقابل کودکان ۲ تا ۳ سال بخاطر وجود ترس، از جدا خوابیدن امتناع می‌کنند پس هر چه زودتر اقدام به جداسازی جای خواب کودک خود بکنید با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

برخی از پدر و مادرها ترجیح می‌دهند که فرزندشان را در کنار خود بخوابانند حتی اگر کودک اتاق خواب مخصوص خود را داشته باشد. با رسیدن کودک به سن یک سالگی بهتر است هر چه سریع تر اتاق خواب او را جدا کنید زیرا دیگر هیچ گونه خطری سلامت او را تهدید نمی‌‌کند.

جدا خوابیدن کودکان از والدین

نمی‌دانید از کجا شروع کنید!

اگر نمی‌دانید از کجا می‌توانید این روند را شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم که از گهواره یا ننو استفاده کنید. همانطور که قبلا گفتیم استفاده از گهواره یکی از بهترین روش‌ها برای آرام کردن نوزادان و کودکان می‌باشد و از آن‌ جا که گهواره‌ی سنتی و ننو تا حد بسیار زیادی شبیه‌ساز شکم مادر می‌باشد کیفیت خواب کودک در آن زیاد است و او به سرعت به خوابی عمیق فرو می‌رود. در نتیجه می‌تواند راهکار موثری برای شروع این فرآیند باشد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاوره و راهنمایی خرید گهواره و ننو به فروشگاه اینترنتی گهواره مهر مراجعه کنید. ناگفته نماند می‌توانید در صفحه‌ی اینستاگرام ما از طرح‌های متنوع گهواره‌ی سنتی و ننو دیدن کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 9 − 1 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی