مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 7 + 2 =

از چه سنی پرستار کودک بگیرم؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

چه زمانی لازم است به سراغ پرستار کودک برویم؟یک پرستار کودک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟بچه‌ها از چه سنی نیاز به پرستار بچه ندارند؟پرستار بچهآیا سن فقط یک عدد است؟اگر کودک را تنها بگذارید آیا او گرسنه می‌ماند؟کودکان باید نشان دهند که می‌توانند قوانین را رعایت کنندآیا کودک شما می‌تواند در موارد اضطراری کمک بگیرد؟از کودکی به فرزند خود آموزش دهیدشب خود یک چالش جدید استمطمئن شوید که امنیت کافی داریدخرید اینترنتی ننو در تبریز
پرستار کودک

به‌عنوان والدین، تصمیم‌گیری در مورد اینکه کودک شما در خانه بدون سرپرست باشد، دشوار است. ممکن است این سوالات به‌ذهن شما خطور کند که در این صورت اگر مشکلی پیش بیاید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا باید از یک پرستار کودک کمک بگیرم؟ از کجا بدانم که برای گرفتن پرستار کودک زمان مناسبی است؟

بیشتر کودکان در سن ۱۰ یا ۱۱ سالگی به اندازه کافی بزرگ شده‌اند که برای مدت کوتاهی (معمولاً زیر یک ساعت) به تنها در طول روز تنها بمانند. در سنین ۱۲ یا ۱۳ سالگی، شما می‌توانید آن‌ها را زمان‌های کوتاه در شب و زمان‌های طولانی‌تر در طول روز، تنها بگذارید. توصیه می‌شود که در صورت ترس یا عدم اعتماد به نفس فرزندتان، هرگز او را تنها نگذارید. در این مقاله، ما در مورد این که در چه سنی بچه‌ها نیاز به پرستار کودک دارند و نکات مهم این موضوع، بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چه زمانی لازم است به سراغ پرستار کودک برویم؟

برخی روانشناسان معتقدند بهترین زمان برای گرفتن پرستار کودک، پس از یک سالگی نوزاد است. برخی افراد نیز بر این باور هستند که بهتر است مادران شاغل تا پایان ۲ سالگی از فرزند خود مراقبت کنند. ولی در صورتی که امکان مرخصی گرفتن ندارند، بعد از یک سالگی فرزندشان نسبت به گرفتن پرستار بچه اقدام کنند. زیرا در این سن نوزاد به توجه و محبت مادر نیاز دارد و اگر انرژی لازم را در طول روز از پرستار خود دریافت نکند، ممکن است با بحران‌های عاطفی شدید مواجه شود. توجه داشته باشید که هر قدر پرستار کودک به فرزند شما محبت کند، باز هم نمی‌تواند حق مادری را ادا کند.

یک پرستار کودک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در صورتی که برای پرستار کودک خود از طریق موسسات و مراکز خدماتی اقدام می‌کنید، قبل از هر چیز لازم است که نسبت به داشتن مجوزهای آن‌ها دقت کنید.

علاوه بر این، در زمان انتخاب پرستار باید مد نظر داشته باشید که بهتر است از پرستارهایی که در زمینه کودک‌یاری و روانشناسی تحصیل کرده‌اند، برای مراقبت از فرزندتان استفاده نمایید. همچنین بهتر است به‌جای انتخاب یک پرستار ساده بدون مدرک مرتبط از پرستار تحصیل کرده و دارای تجربه در زمینه کودک‌یاری و مراقبت از کودک، استفاده نمایید.

بچه‌ها از چه سنی نیاز به پرستار بچه ندارند؟

اگر مطمئن نیستید که آیا فرزند شما به پرستار کودک نیاز دارد یا خیر، قبل از تصمیم‌گیری چند نکته زیر را در نظر بگیرید.

والدین می‌دانند که یک کودک ۱۶ ساله قطعاً برای داشتن پرستار کودک، بسیار بزرگ است در حالی که یک کودک ۵ ساله نباید بدون پرستار بماند. با این حال، تعیین سن دقیقی که باید از پرستار بچه استفاده شود، کار ساده و راحتی نیست. چون در این شرایط باید عوامل بسیاری را مد نظر قرار دهید. ممکن است زمانی که در خانه حضور ندارید، دائماً نگران باشید که این امکان وجود دارد مشکلی پیش بیاید یا اینکه ممکن است بچه‌ها به شما احتیاج داشته باشند. نگرانی اشکالی ندارد، این موضوع در خصوص والدین کاملا منطقی است. زیرا حتی زمانی که کودک بزرگ شده و ازدواج می‌کند، این نگرانی هرگز پایان نمی‌یابد.

کنار گذاشتن پرستار بچه چیزی است که می‌تواند به صرفه جویی در هزینه‌های ‌والدین کمک کند اما استفاده از یک پرستار، می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد برای مثال باعث می‌شود زمان والدین برای انجام کارهای دیگر آزاد باشد. اما تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا کودک را بدون سرپرست در خانه ترک کنیم یا خیر، به بلوغ فرزند ما بستگی دارد. نشانه‌هایی از بلوغ وجود دارد که والدین می‌توانند در فرزندان خود جستجو کنند و به آن‌ها این اطمینان را دهند که آیا آماده هستند آن‌ها را در منزل تنها بگذارند یا خیر.

پرستار بچه

آیا سن فقط یک عدد است؟

گاهی اوقات سن کودک تنها ملاک نیست، بلکه بلوغ آن‌ها نیز اهمیت دارد. کارشناسان معتقدند که کودک می‌تواند در ۱۱ سالگی تنها بماند، اما همه چیز به میزان بلوغ کودک بستگی دارد. شما می‌توانید یک کودک ۸ ساله را پیدا کنید که بسیار بالغ است و می‌تواند از خودش مراقبت کند. و همچنین می‌توانید یک کودک ۱۴ ساله را پیدا کنید که نمی‌تواند حتی برای خودش یک ساندویچ درست کند. بنابراین حتی اگر قانون بیان کند که ترک فرزند در ۱۱ سالگی اشکالی ندارد، ارزیابی میزان بلوغ آن‌ها بسیار مهم است. شما باید ببینید که آیا فرزند شما درک و رفتار خوبی دارد یا بچه‌ای است که نمی‌تواند حتی دو دقیقه تنها بماند؟

اگر کودک را تنها بگذارید آیا او گرسنه می‌ماند؟

منظور ما این نیست که یک کودک ۱۱ ساله باید مهارت‌های آشپزی را به خوبی بلد باشد. چیزی که ما می‌گوییم این است که کودکان حداقل باید بتوانند یک غذای اولیه مانند ساندویچ تهیه کنند یا وقتی گرسنه می‌شوند با مایکروویو غذای خود را گرم کنند. همچنین باید از نظم و انضباط کافی برخوردار باشند تا بتوانند بدون پرستار در منزل بمانند.

کودکان باید نشان دهند که می‌توانند قوانین را رعایت کنند

اگر کودک بتواند در زمانی که والدین در کنار او نیستند از قوانین خانه پیروی کند، نیازی به پرستار کودک ندارد. اگر آن‌ها بتوانند برای انجام تکالیف مدرسه و تماشای برنامه‌های تلویزیونی تأیید شده از قوانینی پیروی کنند که لازم است رعایت شود و همچنین بدانند وقتی زنگ خانه یا زنگ آتش به صدا در آید، چه کاری باید انجام دهند، در این صورت ممکن است آمادگی مراقبت از خود را داشته باشند.

آیا کودک شما می‌تواند در موارد اضطراری کمک بگیرد؟

اگر در صورت مواجه شدن با هرگونه شرایط اضطراری، کودکان بتوانند به تنهایی از پس مشکلات برآیند، نیازی به پرستار کودک ندارند. اگر کودکی بداند که در صورت آتش سوزی با کدام شماره اضطراری تماس بگیرد یا در صورت نیاز به والدین با اعضای خانواده، دوستان یا همسایگان خود تماس بگیرد، در این صورت نیازی به پرستار ندارد. شرایط اضطراری می‌تواند شامل قطع برق، طوفان شدید یا آتش سوزی باشد. به فرزند خود بیاموزید که در صورت وقوع این موارد چه کار کند. اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز به چراغ قوه یا جعبه کمک‌های اولیه به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

نکات برای گرفتن پرستار کودک

از کودکی به فرزند خود آموزش دهید

اگر فرزند شما بتواند به تنهایی تمامی موارد فوق را انجام دهد، می‌توانید با تنها گذاشتن او برای مدت کوتاهی در طول روز شروع کنید. برای خرید مواد غذایی یا انجام کارهای روزانه خود بیرون بروید و سپس برگردید، حال کودک خود را بررسی کنید. کودک شما در این مدت زمان که تنها بوده چه کاری انجام داده است؟ آیا می‌توان او را برای مدت زمان بیشتری تنها گذاشت؟ در این صورت می‌توانید به راحتی به این سوالات پاسخ دهید.

شب خود یک چالش جدید است

برخی والدین ممکن است شب از منزل خود خارج شوند و فرزندشان را در شب تنها بگذارند. ممکن است کودکان در طول روز از خود مراقبت کنند اما انجام آن در شب برایشان دشوار باشد. زیرا هر سر و صدایی می‌تواند واکنش ترس را در آن‌ها ایجاد کند. اگر ناچار هستید کودک خود را در شب تنها بگذارید، ابتدا مطمئن شوید که او با تنهایی در طول روز مشکلی ندارد، سپس با ترک یک یا دو ساعت در طول شب شروع کنید و بسته به میزان راحتی کودک، ساعات را به تدریج افزایش دهید.

مطمئن شوید که امنیت کافی دارید

محله‌هایی هستند که نمی‌توانید به دلیل میزان بالای جرم و جنایت، فرزند خود را برای مدت طولانی تنها بگذارید. با این حال، اگر محل زندگی شما امن است و فرزند شما اقدامات اولیه امنیتی خانه مانند قفل کردن درب‌ها و باز نکردن درب‌ها را برای غریبه‌ها درک می‌کند، نیازی به پرستار بچه نیست.

خرید اینترنتی ننو در تبریز

همان طور که گفته شد برای کودکان از سن یک سالگی به بعد می‌توانید پرستار بگیرید. پرستار می‌تواند ضمن نگهداری از فرزندتان، با کودک شما بازی کند و بسیاری از مهارت‌های لازم را به او آموزش دهد. قبل از هر چیز سعی کنید شرایط و امکانات کافی را برای کودکتان فراهم سازید. شما به منظور خواب راحت کودک خود می‌توانید از مراکز فروش معتبر نسبت به خرید ننو اقدام نمایید. فروشگاه اینترنتی گهواره مهر در زمینه فروش انواع ننو و گهواره استاندارد با بهترین کیفیت و قیمت مناسب مشغول به‌ فعالیت می‌باشد.

شما عزیزان می‌توانید کالای مورد نظر خود را از سراسر شهرهای ایران از جمله مشهد، همدان، شیراز، اصفهان، یزد، تبریز، بندرعباس، اهواز، قم، تهران، کرمان و کرج، سفارش داده و در کم‌ترین زمان ممکن سفارش را درب منزل خود تحویل بگیرید.

برای مشاهده نمونه‌های بیشتر می‌توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 10 + 2 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی