مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 + 5 =

با بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند چه کنیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

با بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند چه باید کرد؟کودکان به چه میزان خواب کافی نیاز دارند؟دلایل احتمالی مشکلات خواب کودک نوپاممکن است زمان خواب کودک شما مناسب نباشدفرزند شما در حال گذر از تغییرات یا گذارهای بزرگ استکودک شما خسته نیستفرزند شما تنها نمی‌خوابدفرزند شما کابوس می بیندراه حل‌هایی برای مشکلات شبانه بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابندزمان مشخصی را برای خواب کودک تعریف کنیدبرای کودک خود گهواره بخرید و راحتی او را فراهم کنیدمحدودیت‌ها را تعیین کنیدشرایط خواب راحت کودک را در نظر بگیریدخرید گهواره و ننو، راهکاری برای بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند
خواباندن نوزاد در تخت

با بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند چه کنیم؟ اگر فرزندتان بدون شما نمی‌تواند بخوابد چه باید کرد؟ ممکن است این عادتی باشد که با افزایش سن ترک کردن آن سخت‌تر می‌شود، اما ما نکاتی را در این خصوص برای راهنمایی شما بیان می‌کنیم که اگر مایل به تغییر این وضعیت هستید، باید آن‌ها را امتحان کنید.

با بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند چه باید کرد؟

برای بسیاری از والدین، زمان خواب بهترین بخش روز است. می‌توانید با فرزندتان بخوابید، برای او یک یا دو کتاب بخوانید، شب بخیر بگویید و چراغ‌ها را خاموش کنید. اما پس از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا قبل از رفتن کودکتان را می‌بوسید و او را رها می‌کنید تا بخوابند؟ خواب مسئله بسیار بزرگی است زیرا وقتی بچه‌ها نمی‌خوابند، والدین خودشان از کم خوابی رنج می‌برند و کم خوابی بر هر دقیقه از هر روز برای همه افراد خانواده تأثیر می‌گذارد.

 

هر کودکی زمانی می‌تواند خواب خوبی داشته باشد که والدین بدانند چگونه مسائل را شناسایی کنند. تحقیقات نشان داده که بیش از ۷۰ درصد از کودکان زیر ۵ سال مشکلات خواب دارند. البته، وقتی بچه‌ها نمی‌خوابند، والدینشان هم نمی‌خوابند و این بزرگ‌ترین مشکل برای آن‌ها است.

کودکان به چه میزان خواب کافی نیاز دارند؟

کودکان نوپا ۱ و ۲ ساله معمولاً به ۱۱ تا ۱۴ ساعت خواب در روز نیاز دارند. به‌عنوان مثال، یک کودک ۲ ساله ممکن است در طول روز ۲ ساعت چرت بزند و ۱۲ ساعت در شب بخوابد.

کودکان ۳ تا ۵ ساله یا کمی بزرگ‌تر به ۱۰ تا ۱۳ ساعت خواب در یک دوره ۲۴ ساعته نیاز دارند. بنابراین، یک کودک ۴ ساله ممکن است فقط ۱ ساعت چرت بزند یا بدون چرت زدن و ممکن است ۱۰ تا ۱۲ ساعت در شب بخوابد.

اینکه کودک شما چقدر به خواب نیاز دارد کاملاً شخصی است. و ممکن است بسته به عوامل مختلفی متفاوت باشد، فرضا ممکن است کودک شما بیمار باشد یا در روز تمایل داشته باشد تا ساعات زیادی را به بازی اختصاص دهد. اگر کودک شما به‌طور مداوم بسیار کمتر از آنچه توصیه می‌شود می‌خوابد، بایستی این موضوع را با پزشک اطفال در میان بگذارید.

ممکن است شما این نشانه‌ها را در کودک خود دیده باشید:

  • شاید نوزاد شما در هنگام خواب خروپف کند یا به نظر می‌رسد در تنفس مشکل دارد.
  • فرزند شما در شب متفاوت رفتار می‌کند، در تمام طول شب مکررا از خواب بیدار می‌شود یا از خوابیدن بدون مادر خود در شب می‌ترسد.
  • رفتار کودک شما در طول روز تحت تأثیر مشکلات خواب شبانه قرار می‌گیرد.

بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند

دلایل احتمالی مشکلات خواب کودک نوپا

جدا از اختلالات خواب، مسائل بیشتری وجود دارد که ممکن است در زمان خواب کودک باعث ایجاد مشکل شود. در صورتی که بتوان تشخیص داد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، می‌توانید به کودک خود کمک کنید تا خواب راحتی را بدون والدین خود داشته باشد.

ممکن است زمان خواب کودک شما مناسب نباشد

آیا زمان خواب در خانه شما نامنظم است؟ اگر زمان مشخصی بین حمام کردن، پوشیدن لباس خواب، مسواک زدن، شانه کردن موها، جمع کردن وسایل بازی و غیره وجود نداشته باشد کودک نمی‌تواند درک مناسبی از ساعت خواب خود داشته باشد. بهتر است زمان مناسبی را به خواب کودک اختصاص دهید تا کودک شما به آن ساعت عادت کند.

فرزند شما در حال گذر از تغییرات یا گذارهای بزرگ است

کودکان نوپا با تغییرات زیادی روبرو هستند. این تغییرات شامل خواهر و برادر جدید، موقعیت‌های جدید، ورود به پیش دبستانی یا حتی تغییر جای کودک از گهواره کنار مادر به اتاقی مجزا. بهترین کار این است که از بعد یک‌سالگی اتاقی مجزا برای کودکتان در نظر بگیرید و اجازه دهید تا فرزندتان شب‌ها بدون والدین بخوابد. در صورت ایجاد این تغییرات، اختلالاتی در خواب کودک ایجاد می‌شود. این تغییرات ممکن است با نشانه‌هایی مانند کم شدن اشتها، ترس از خواب در شب و غیره همراه باشد.

کودک شما خسته نیست

کودکان نوپا سرشار از انرژی هستند. اگر نتوانند در طی روز این انرژی را تخلیه کنند، ممکن است هنگام خواب نیز والدین خود را اذیت کنند. پس بهتر است زمان مناسبی را در روز برای بازی فرزند خود اختصاص دهید تا بتواننند شب‌ها به‌راحتی بخوابند.

فرزند شما تنها نمی‌خوابد

حقیقت این است که برخی کودکان نوپا به دلیل تربیت خانواده وابستگی زیادی به مادرشان دارند و نمی‌توانند شب‌ها تنها بخوابند. در صورتی که شما بخواهید کودک را از خود جدا کنید تا در اتاقی مجزا بخوابد ممکن است فرزندتان به دلیل وابستگی و ترس از دست دادن بهانه گیری کند و نخوابد. قبل از هر چیز بهتر است وضعیت را برای خواب راحت فرزند خود مهیا کنید.

بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند

فرزند شما کابوس می بیند

جالی است بدانید که کودکان دارای قدرت تخیل بالایی هستند. آن داستان‌های بامزه‌ای که در طول روز برای شما تعریف می‌کنند، اما می‌تواند شب‌ها در ذهنشان این داستان‌ها به شکل ترسناک تداعی شود. در نتیجه بهانه‌گیری می‌کنند و نمی‌توانند در شب بخوابند. در نتیجه کودک شما ممکن است از خوابیدن بترسد زیرا نگران است که کابوس‌های بیشتری ببیند.

راه حل‌هایی برای مشکلات شبانه بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند

برای راحتی کودک و خواب بهتر آن بهتر است به مواردی که در زیر بیان شده دقت نمایید.

زمان مشخصی را برای خواب کودک تعریف کنید

شاید کودک شما ساعت مشخصی برای خواب نداشته باشد. پس ایده خوبی است که از یک برنامه روتین و ثابت برای خواب کودک خود استفاده کنید. قبل از خواب و مسواک زدن کودک، می‌توانید برای فرزندتان کتاب بخوانید، داستان بگویید یا آهنگی بخوانید. سپس چراغ‌ها را خاموش کنید، یک بوسه سریع و شب بخیر.

برای کودک خود گهواره بخرید و راحتی او را فراهم کنید

برای آرامش و خواب راحت کودک خود بهتر است گهواره و ننویی را خریداری کرده و کودک خود را در آن قرار دهید. جالب است بدانید که گهواره به دلیل ساختاری که دارد همانند رحم مادر عمل می‌کند و به آرامش و خواب راحت کودک کمک می‌کند. در ضمن اگر کودک شما از تاریکی می‌ترسد، ممکن است به دنبال نور کم نور شب باشد، پس نگرانی آن را کاهش دهید.

محدودیت‌ها را تعیین کنید

حتی بهترین کارها نیز ممکن است قربانی خواسته‌های فرزند شود. ممکن است برخی از اصرارهای کودک سبب شود تا شما در برابر محدودیتی که گذاشتید کوتاه بیایید. فرزند اگر قرار است فرزند شما ساعت ۹ شب بخوابد، ولی اصرار بر بازی داشته باشد این توقع سبب سرپیچی از قوانین می‌شود. پس بهتر است در این مواقع شب بخیر بگویید، چراغ را خاموش کنید تا کودکتان بخوابد.

شرایط خواب راحت کودک را در نظر بگیرید

آیا اتاق کودک شما خیلی گرم است یا سرد؟ خیلی روشن یا تاریک؟ خیلی پر سر و صدا یا ساکت؟ کودک نوپا شما ممکن است مشکل خواب داشته باشد زیرا ناراحت است و نمی‌تواند خود را با شرایط وفق دهد.

بهترین محیط برای خواب، فضای کمی خنک، تاریک و ساکت است. به اطراف خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا مشکلی آشکار وجود دارد یا خیر. اگر نور بیرون از پنجره به داخل می‌تابد، پرده‌ها را بکشید. اگر اتاق خیلی گرم یا سرد است، از یک پنکه استفاده کنید و در صورت سرد بودن محیط، اتاق را کمی گرم کنید.

خرید گهواره و ننو، راهکاری برای بچه‌هایی که بدون والدین نمی‌خوابند

در این مطلب سعی کردیم شما را با برخی از روش‌های مناسب برای جدا خوابیدن کودک از والدین آشنا کنیم. قبل از هر چیز، بهتر است اتاق را برای فرزند خود در نظر بگیرید و برای خواب راحت فرزند خود نسبت به خرید گهواره یا ننو اقدام کنید. فروشگاه گهواره مهر یکی از مراکز فروش معتبری است که انواع گهواره را در اندازه‌های مختلف ارائه می‌نماید. در این صورت می‌توانید آسوده باشید که فرزند شما بدون وابستگی به والدین خود می‌تواند بخوابد. برای مشاهده نمونه‌های ننو تولیدی گهواره مهر در اینستاگرام کلیک کنید.

برای خواندن مطالب مرتبط اینجا کلیک نمایید

 

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 10 + 6 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی