مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 7 + 1 =

خستگی زنان شاغل در کنار مادر بودن را چگونه می‌توان کاهش داد؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

خستگی زنان شاغل و مشکلات آنروش‌های ارتباط مادران شاغل با فرزندشانتغذیه را به زمان با کیفیت تبدیل کنیدبهترین زمان را برای حمام در نظر بگیریدبرای کودک خود داستان بخوانیدکودک خود را ماساژ دهیدکودک را در گهواره قرار دهیدمزایای استفاده از گهواره و ننوکاهش خستگی زنان شاغل با کمک ننو

مادر بودن و داشتن یک شغل تمام وقت اساساً شما را به یک ابرقهرمان واقعی تبدیل می‌کند. زیرا با داشتن فرزند، شاغل بودن به‌صورت همزمان کار بسیار سختی است و باعث خستگی زنان شاغل می‌شود. اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید در کنار زندگی روزمره و بازی کردن با کودک خود، در بیرون از منزل کار کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌هایی آشنا سازیم تا در حین شاغل بودن بتوانید با فرزند خود ارتباط خوبی برقرار کنید.

خستگی زنان شاغل و مشکلات آن

خستگی زنان شاغل یک شکایت رایج در بین زنان دارای فرزند است. عوامل فیزیکی، روانی و شرایط زندگی بر میزان شدت خستگی مادر تاثیر گذار هستند. در مطالعاتی که انجام شده مشخص گردیده که بین خستگی و متغیرهای دیگر ارتباط مستقیمی وجود دارد. در صورتی که مادر نتواند شرایط مساعدی داشته باشد، این وضعیت بر روی کودک نیز تاثیر می‌گذارد. پس بایستی شرایط به گونه‌ای فراهم باشد تا کار خارج از خانه، بر کیفیت زندگی تاثیر منفی نگذارد.

روش‌های ارتباط مادران شاغل با فرزندشان

زنان شاغل بعد از برگشتن از کار خسته هستند و نیاز به آرامش و استراحت دارند. در چنین مواقعی کودکان درکی از خستگی والدین خود ندارند و دوست دارند تا در کنار مادر خود باشند. مادران شاغل به قدر کافی مشغله فکری و ذهنی دارند. آن‌ها بعد از محیط کار به مکانی آرام و بی سروصدا نیاز دارند تا بتوانند استراحت کنند. در این شرایط کودکان به دلیل فعالیت زیاد باعث خستگی بیشتر مادران می‌شوند. در نتیجه مادران مجبور هستند شب‌ها به دلیل بی خوابی کودک بیدار بمانند.

خستگی زنان شاغل در کنار مادر بودن را چگونه می‌توان کاهش داد؟

روش‌های زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بر خستگی خود غلبه کنید و با فرزند خود ارتباط بهتری داشته باشید.

  1. تغذیه را به زمان با کیفیت تبدیل کنید

به‌جای این که شیردهی را به‌عنوان یک کار ضروری در وظایف خود در نظر بگیرید، آن‌ را در زمان‌های کوتاه‌تر ولی وعده‌های بیشتر در اختیار فرزندتان قرار دهید. در این صورت کودک شما احساس بهتری خواهد داشت، زیرا شما نیازهای اولیه او را برآورده می‌کنید، و فرزندتان از بودن در کنار شما نیز لذت بیشتری خواهد برد.

  1. بهترین زمان را برای حمام در نظر بگیرید

حمام برای آرام کردن کودک شما قبل از خواب توصیه می‌شود. برای گذراندن وقت بهتر با کودکتان می‌توانید چند اسباب‌ بازی حمام که شکل‌ها و رنگ‌های جدیدی را به نمایش می‌گذارند در ظرفی درون حمام بگذارید و با صدایی آرام با کودکتان صحبت کنید تا آنچه را که می‌بیند توضیح دهید: «این رنگ قرمز است» یا «این شکل مربع است». این کار علاوه به خواب بهتر کودک شما کمک می‌کند و به طور حتم فرزند شما بعد از حمام کردن تمایل دارد که بخوابد. در نتیجه مادر نیز می‌تواند پس از خوابیدن کودک، استراحت کند.

  1. برای کودک خود داستان بخوانید

حتی اگر کودک شما نتواند کلماتی را که می‌گویید در حین خواندن یا گفتن یک داستان درک کند، باز هم احساس می‌کند به شما نزدیک است. وقتی کودک شما به صدای شما گوش می‌دهد باعث می‌شود که به تقویت رشد عاطفی کودک کمک بهتری شود. (توجه داشته باشید، کودکانی که بیشتر به کلمات گوش می‌دهند تا دو سالگی دایره لغات بهتری دارند). برای بالا بردن زمان مطالعه، داستانی بسازید، شعر بخوانید تا داستانی را تعریف کنید تا کودک با گوش دادن آن به خوبی عمیق و ارام فرو رود.

  1. کودک خود را ماساژ دهید

خوب است بدانید که ماساژ نوزاد باعث ایجاد احساس دلبستگی بیشتر کودک به مادر می‌شود. ماساژ را می‌توانید در زمان حمام کردن یا درست قبل از خواب امتحان کنید تا کودکتان را آرام بخوابانید. این کار باعث می‌شود تا کودک راحت‌تر بخوابد  و مادران شاغل بتوانند استراحت کنند.

  1. کودک را در گهواره قرار دهید

ایجاد لحظات به یادماندنی با فرزند کوچکتان را می‌توان به سادگی در حالی که در حال انجام کارهای روزمره هستید، چه در حال دویدن یا قدم زدن در اطراف خانه خود انجام دهید. با قرار دادن نوزاد در گهواره یا حمل آن، این امکان برای شما فراهم است که نه تنها با کودک خود تماس چشمی برقرار کنید، بلکه آن را نزدیک خود نگه دارید تا بتوانید همراه او باشید.

چنان چه فرزند شما مکان مناسب و مستقل برای خوابیدن داشته باشد، ضمن داشتن آرامش بیشتر، شما نیز می‌توانید راحت بخوابید و استراحت کافی داشته باشید. زیرا در صورتی که نوزادتان را روی تخت خودتان بخوابانید، علاوه بر خطر خفگی، ممکن است در اثر تکان خوردن کودکتان نتواند خواب عمیقی داشته باشد و در آینده نیز دچار اختلال خواب گردد.

خستگی زنان شاغل

استفاده از گهواره و ننو به مادران شاغل کمک بسیاری می‌کند و دارای مزایای زیادی است. در ادامه توضیحاتی در خصوص مزایای استفاده از گهواره بیان شده است:

مزایای استفاده از گهواره و ننو

۱_ استفاده از گهواره، برای آرامش و نگهداری از کودکان توصیه می‌شود. قرار دادن نوزاد به کودک کمک می‌کند تا خوب راحتی داشته باشد.

۲_ به‌کارگیری گهواره در رشد بهتر نوزادان و کودکان اثر خوبی دارد. در واقع حرکات رفت و برگشی تاثیر مطلوبی به جای می گذارد.

۳_ گهواره ضمن این که باعث آرامش بهتر کودک و مادر می‌شود، برای پیشگیری و کاهش خطراتی مانند سندرم مرگ ناگهانی در نوزاد نیز موثر است.

۴_ خرید گهواره و ننو، نگرانی والدین در خصوص نحوه نگهداری کودک را برطرف می‌کند. زیرا گهواره از قابلیت جابه‌جایی و نصب آسان و سریع برخوردار است؛ ضمن این که فراهم کننده اسباب راحتی و آرامش مادران نیز می‌باشد.

۵_ استفاده از گهواره یا ننو، به دلیل دارا بودن فرمت خاص در قسمت طراحی و ساخت، تاثیر زیادی در آرامش و خواب نوزاد خواهد داشت و نیازی نیست که نوزاد بر روی پای مادر بخوابد.

کاهش خستگی زنان شاغل با کمک ننو

همان طور که گفته شد گهواره، وسیله‌ای مناسب برای خواب بهتر کودکان است. همه والدین از این موضوع اطلاع دارند که بعد از تولد فرزندانشان بهترین هدیه به آنان آرامشی است که بین مادر و کودک برقرار می‌شود. زیرا در صورت بدخوابی کودک، مادر نیز دچار بی‌خوابی شبانه می‌شود. خصوصا این موضوع در مادران شاغل تشدید می‌شود و ناراحتی بیشتری در بر دارد. شما عزیزان می‌توانید این کالا را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از فروشگاه گهواره مهر خریداری نمایید. این محصول در اندازه و ابعاد متفاوت به فروش می‌رسد. در صورت هر گونه سوال در خصوص خرید گهواره و ننو نیز بهتر است با کارشناسان ما تماس گرفته و از راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شوید. برای مشاهده نمونه کارها در اینستاگرام کلیک کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 13 + 1 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی