مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 12 − 3 =

درمان سریع بی‌خوابی نوزاد | روش‌ها و راهکارهای مادرانه

آنچه در این مقاله می خوانید...

درمان سریع بی‌خوابی نوزاد و اهمیت خواب برای کودکاندرمان سریع بی‌خوابی نوزادخلوت کردن تخت نوزادحمام کردن نوزاد قبل از خوابنوازش کردن نوزاد قبل از خوابزمان مناسبی را برای خواب نوزاد انتخاب کنیدهنگام خواب لباس راحت بر تن نوزاد بپوشیدبه حالت‌های نوزاد خود توجه کنیدنوزاد را ماساژ دهیدبرای نوزادتان خواب نیم‌روزی در نظر بگیریددمای محیط را اندازه نگه داریداتاق را تاریک کنیدمی‌توانید از پستانک نیز کمک بگیریددرنظر داشتن خواب منظم برای نوزادبه رفلاکس معده نوزاد خود توجه کنیداستفاده از ننو برای درمان سریع بی‌خوابی نوزاد

درمان سریع بی‌خوابی نوزاد یکی از مواردی است که اکثر والدین جوان با آن مواجه‌اند. بی‌خوابی نوزاد پس از تولد در چند ماه اول تولد معمولا یکی از مسائل مهمی است که پدر و مادرها با آن روبه‌رو می‌شوند و به دنبال روشی می‌گردند تا بتوانند این مورد را برطرف نمایند. عموما نوزادان خواب کوتاهی در حدود یک ساعت را تجربه می‌کنند، البته عوامل زیادی همچون نور، صداها و گرسنگی می‌تواند بر کیفیت این خواب تاثیر داشته باشد. در ادامه شما را با روش‌های درمان سریع بی‌خوابی نوزاد آشنا می‌کنیم.

درمان سریع بی‌خوابی نوزاد و اهمیت خواب برای کودکان

توجه داشته باشید که برخی نوزادان خواب راحت‌تری دارند و مدت زمان خواب آن‌ها نیز طولانی‌تر خواهد بود،‌ اما نوزادان بین ۳ ماه تا ۱ سال ۱۲ ساعت خواب در شبانه‌روز و کودکان بین ۱ تا ۳ سال به ۱۴ ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند که البته می توان به تاثیر الگوی خواب والدین نیز اشاره داشت. سعی کنید تا زمان خواب نوزادان را تغییر ندهید، این امر باعث می‌گردد تا نظم خواب نوزاد مختل شده و لذت خوابیدن نوزاد را کاهش دهد. نوزاد شما به برنامه‌ای منظم که ساعت درونی و چرخه هورمونی بدن را تنظیم می‌کند، نیاز دارد. ایجاد نظم در ساعات خواب نوزاد باعث می‌شود تا نوزاد در بازه زمانی هر روز خواب‌آلود شده و به خواب برود. هیچ‌گاه سعی نکیند تا نوزاد را در فواصل زمانی کوتاه یا خستگی بیش از حد بخوابانید.

در این بخش قصد داریم تا روش‌هایی برای مقابله با بی‌خوابی نوزاد را مطرح کنیم.

درمان سریع بی‌خوابی نوزاد

خلوت کردن تخت نوزاد

تخت نوزاد را از هر وسیله غیرضروری خالی کنید و لوازمی همچون ملحفه و بالشتک اضافی یا عروسک را از روی تخت نوزاد بردارید، علاوه بر این که ممکن است خطرناک باشد، احتمال خفگی یا تنگی نفس کودک را افزایش می‌دهد همینطور باعث ناآرامی ذهنی نوزاد می‌گردد.

حمام کردن نوزاد قبل از خواب

می‌توانید نوزاد خود را قبل از خواب حمام کنید؛ حمام آب گرم و نوازش آرام با حوله حمام می‌تواند به آرام شدن نوزاد شما کمک کند.

نوازش کردن نوزاد قبل از خواب

نوازش می‌تواند به آرام‌تر شدن نوزادتان کمک بسزایی نماید پس  وقتی نوزاد را برای خواب به تخت خوابش منتقل می‌کنید، سعی کنید به‌آرامی قسمت‌هایی از شکم، بازوها و سر کودک را ماساژ دهید.

زمان مناسبی را برای خواب نوزاد انتخاب کنید

خواب شبانه آرام باعث می‌شود تا نوزاد صبح‌ها دیرتر از خواب بیدار شود. متخصصان عقیده دارند بین ساعت شش و سی دقیقه تا هفت بعد از ظهر بهترین زمان برای خوابیدن کودکان زیر یک سال است. زود خواباندن نوزاد به زود بیدار شدن نوزاد در صبح منجر نخواهد شد.

هنگام خواب لباس راحت بر تن نوزاد بپوشید

حساسیت نوزاد به برخی پارچه‌ها با الیاف مصنوعی باعث می‌گردد تا نوزاد به‌راحتی نخوابد و از خواب بیدارشود. از لباس‌هایی استفاده کنید که از الیاف طبیعی مانند کتان تهیه شده‌اند.

درمان سریع بی‌خوابی نوزاد

به حالت‌های نوزاد خود توجه کنید

به نوزاد خود توجه کنید و نشانه‌های خواب را در نوزاد خود بشناسید، ممکن است نوزاد چشم‌هایش را بمالد، گریه کند یا خمیازه بکشد. بعضی از نوزادان ممکن است کاملا برعکس باشند و در زمان خستگی پرانرژی‌تر شوند که این حالت باعث گمراهی والدین می‌شود.

نوزاد را ماساژ دهید

ماساژ می‌تواند در خواب راحت‌تر نوزاد نقش مهمی داشته باشد، اگر نوزاد خود را قبل ازخواب پانزده دقیقه ماساژ دهید، سریع‌تر از کودکانی که فقط برایشان قصه گفته می‌شود، به خواب می‌روند.

برای نوزادتان خواب نیم‌روزی در نظر بگیرید

خواب نیمروزی برای رشد ذهنی و جسمی نوزاد بسیار اهمیت دارد و به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید. خواب نیمروزی را حذف نکنید، به خاطر باور اشتباه که اگر کودک در روز نخوابد، شب‌ها بیش‌تر می‌خوابد، چون دقیقا برعکس است.

دمای محیط را اندازه نگه دارید

به توصیه پزشکان، دمای اتاق نوزاد را بین هجده تا بیست و یک درجه سانتی گراد نگه دارید تا نوزادتان راحت‌تر بخوابد.

اتاق را تاریک کنید

هیچ نوزادی از تاریکی شب نمی‌هراسد، پس برای این که به نوزاد کمک کنید تا متوجه فرارسیدن زمان خواب شود، اتاق او را تاریک کنید، از چراغ خواب استفاده نکنید تا نوزاد تاریکی شب را احساس کند.

می‌توانید از پستانک نیز کمک بگیرید

پستانک می‌تواند تداعی کننده خورد شیر برای نوزادان باشد این امر باعث می‌گردد که نوزاد به‌خواب رود. پس از به‌خواب رفتن نوزاد حتما پستانک را از دهانش خارج کنید تا به خاطر افتادن پستانک از دهانش بیدار نشود.

درنظر داشتن خواب منظم برای نوزاد

با در نظر گرفتن برنامه خواب منظم برای نوزاد می‌توانید، نوزاد را متوجه فرارسیدن زمان خواب کنید. خواب منظم نوزادان برای رشد جسمی و ذهنی نوزاد اهمیت بساری دارد.

به رفلاکس معده نوزاد خود توجه کنید

یکی از مواردی که باعث برهم زدن خواب در نوزادان می‌شود رفلاکس معده یا همان ترش کردن نوزادان است، که می‌توانید این امر را به‌راحتی کنترل کنید. گریه با صدای بلند، خس خس کردن، زیاد بودن آب دهان، عق زدن و مشکلات گوارشی از نشانه‌های این بیماری است. اگر نوزادتان این علایم را دارد، برای کسب اطمینان به پزشک مراجعه کنید.

موارد دیگری که می‌تواند به خواب راحت و آرام نوزاد شما کمک کند، ایجاد صدای متناوب همانند زمانی که جنین در رحم مادر، به شنیدن صدای نفس یا تپش قلب مادر عادت می‌کند. با نوزاد خود ارتباط چشمی طولانی برقرار نکنید؛ به هیچ وجه قبل از خواب نوزاد را هیجان زده نکنید، نوزاد را قبل از خواب سیر کنید تا به بهانه گرسنگی از خواب بیدار نشود، فضا را خوشبو کنید، البته استفاده از خوشبو کننده‌ها تا قبل از شش ماهگی نوزاد توصیه نمی‌شود، سعی کنید از پوشک مخصوص شب استفاده کنید؛ پوشک خیس هم می‌تواند از عواملی باشد که مانع خوابیدن نوزاد شود. لالایی بخوانید، لالایی می‌تواند روش بسیار عالی برای آرام کردن نوزاد خواب آلود باشد و طبق تحقیقات می‌تواند استرس را در نوزادان کاهش دهد.

درمان سریع بی‌خوابی نوزاد با استفاده از ننو

استفاده از ننو برای درمان سریع بی‌خوابی نوزاد

بی‌خوابی و بی‌قرارهای نوزاد می‌تواند برای پدران و مادران جوان استرس زیادی به‌همراه بیاورد، اما در صورتی که از علت این بی‌خوابی‌ها آگاه شده و بدانید که چرا نوزاد شما بی‌خواب شده است به‌راحتی و با انتخاب راه حل مناسب، می‌توانید این مشکل را به مرور برطرف سازید. والدین می‌دانند محافظت کردن از نوزاد به معنی برطرف کردن تمامی نیازهای نوزاد از جمله تغذیه، آرامش، خواب و امنیت است که اصولا پدران و مادران جوان در برطرف کردن نیاز خواب نوزاد گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. یکی از راه‌های درمان سریع بی‌خوابی نوزاد، استفاده از ننو است. ننو به نوزاد عزیز شما در خواب بهتر و راحت‌تر کمک می‌کند. فروشگاه گهواره مهر تولیدکننده انواع گهواره سنتی و ننو می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید این محصول باکیفیت را با قیمت مناسب از فروشگاه گهواره مهر خریداری کرده و محصول مورد نظر را درب منزل دریافت کنید. همچنین توصیه می‌کنیم از نمونه‌ کارهای جدید ما در صفحه اینستاگرام فروشگاه گهواره مهر بازدید کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 7 + 6 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی