مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 − 1 =

دلیل گریه مداوم نوزاد چیست و چگونه او را آرام کنیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

علت گریه مداوم نوزاد چیست؟آیا گریه نوزاد شما به دلیل بی توجهی است؟دلایل گریه مداوم نوزادان چیست؟گریه نوزاد به دلیل گرسنگیگریه نوزاد به علت قولنچگریه نوزاد به دلیل نیاز به آغوش والدینگریه نوزاد به علت خسته بودنگریه نوزاد به دلیل احساس گرما و یا سرمایک خواب خوش برای نوزاد با خرید اینترنتی ننو
رشد نوزاد از تولد تا یک سالگی

گریه مداوم نوزاد به هیچ وجه قابل تحمل نیست. اگرچه بی تابی و گریه در نوزادان امری عادی است، ولی ممکن است که این گریه‌ها به دلیل نبودن برخی مشکلات مداوم باشد و سبب دلواپسی خانواده‌ها و والدین نوزاد شود. با این حال نیازی به نگرانی نیست. تنها کافی است دلیل گریه کودک خود را بدانید. قطعا روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها این مشکلات را برطرف نمایید. در این مطلب قصد داریم شما را با دلایل گریه مداوم نوزاد و روش‌های برطرف کردن آن آشنا سازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت گریه مداوم نوزاد چیست؟

علت گریه مداوم نوزاد چیست؟ چرا نوزاد من آرام نمی‌شود و مداوم گریه می‌کند؟ ممکن است این سوالات به ذهن شما خطور کند و پاسخ آن را ندانید. در پاسخ به این سوالات خوب است بدانید که گریه نوزادان علل و دلایل خاصی دارد. در صورتی که نوزاد شما مدام گریه می‌کند و گریه وی متوقف نمی‌شود، دلایل زیر را بررسی کنید. با رفع این موارد می‌توان استرس مادر را نیز برطرف کرد.

  • گرسنه بودن نوزاد
  • پوشک کثیف
  • خسته بودن نوزاد
  • درد در بخشی از بدن
  • لباس تنگ
  • گرما و سرما
  • خواب آلودگی
  • درد در معده و باد شکم

آیا گریه نوزاد شما به دلیل بی توجهی است؟

اکثر نوزادان از گریه برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. آن‌ها گریه می‌کنند تا نشان دهند که ناراحت هستند تا والدین یا مراقبان به نیازهای فیزیکی یا عاطفی آن‌ها پاسخ دهند. خوب است بدانید که هیچ دو نوزادی کاملا شبیه به هم نیستند، اما این واقعیت ممکن است همچنان شما را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی صحبت‌های والدین دیگر را در مورد راحت بودن نوزادان خود و یا نحوه خواب آرام نوزادشان در طول شب می شنوید. سعی کنید از مقایسه‌ها و انتظارات خاص اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد احساسات منفی در شما شود.

برای شرایط استرس زا، هنگامی که کودک شما گریه خود را متوقف نمی‌کند و زمانی که شما احساس نا امیدی، خستگی و عصبانیت می‌کنید، باید استراتژی‌های خاصی را برای مراقبت از خود در نظر بگیرید. وقتی آرام و متمرکز باشید، بهتر می‌توانید بفهمید که مشکل نوزاد شما چیست و چگونه می‌توانید گریه‌های او را آرام کنید.

بهتر است ابتدا محدودیت‌های خود را بشناسید. هنگامی که احساس خستگی می‌کنید به علائم هشدار دهنده داخلی توجه کنید. هرچه زودتر محدودیت‌های شخصی خود را تشخیص دهید، راحت‌تر می‌توانید از قبل برای این موضوع برنامه‌ریزی کنید. به یاد داشته باشید که برای اکثر نوزادان، گریه در شش هفتگی به حداکثر می‌رسد و سپس به تدریج کاهش می‌یابد.

علت گریه نوزاد

دلایل گریه مداوم نوزادان چیست؟

در زیر به لیستی از دلایلی که باعث گریه نوزادان می‌شود، اشاره شده است. دانستن این موارد به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید گریه نوزاد خود را متوقف کنید:

  • گریه نوزاد به دلیل گرسنگی

گرسنگی یکی از مهمترین دلایلی است که باعث گریه‌ نوزاد می‌شود. هر چقدر که سن نوزاد کمتر باشد، احتمال بیش‌تری وجود دارد که دلیل اصلی گریه او گرسنگی باشد. نوزاد معده‌ کوچکی دارد و تنها قادر است مقدار کمی ماده‌ غذایی را در خود حفظ کند. در نتیجه بسیار سریع گرسنه می‌شود و باید در فواصل کمتری به وی شیر داد. در صورتی که مشاهده کردید نوزاد شما گریه می‌کند بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به رفع گرسنگی کودک خود اقدام کنید.

  • گریه نوزاد به علت قولنچ

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث گریه در نوزادان شود، کولیک یا قولنج نوزادی است. در این وضعیت صورت نوزاد از شدت گریه زیاد سرخ شده و هر قدر والدین تلاش کنند بی نتیجه است. قولنج در نوزادان موضوع بسیار رایجی است و بر اساس تحقیقاتی که انجام شده این کودکان با دیگر کودکان تفاوتی ندارند و از رشد طبیعی برخوردار می‌شوند. البته توجه داشته باشید که کولیک یا قولنچ در دو ماهگی در نقطه اوج خود می‌‌رسد و به طور معمول در ۳ تا ۴ ماهگی به طور کامل برطرف می‌شود.

  • گریه نوزاد به دلیل نیاز به آغوش والدین

نوزاد برای این که بتواند به‌راحتی بخوابد، نیاز دارد تا در آغوش والدین قرار گیرد. به طور حتم متوجه شده‌اید که وقتی کودکی را در آغوش می‌گیرید، با حرکت دادن و راه رفتن با وی، نوزاد شما به‌راحتی و با آرامش خوبی به خواب می‌رود. ولی راه بردن و حرکت زیاد باعث خستگی والدین می‌شود. پس بهتر است از گهواره و ننو برای راحتی خود و حتی آرامش بهتر نوزادتان استفاده کنید.

  • گریه نوزاد به علت خسته بودن

در بیشتر مواقع نوزاد به دلیل خستگی، بهانه‌گیری و گریه می‌کند. در نتیجه نیاز است تا شرایطی را برای فرزند خود فراهم کنید تا نوزاد شما بتواند با آرامش بیشتری استراحت کند. برای این که بتوانید شرایط استراحت کودک خود را فراهم نمایید، بهتر است از گهواره و ننو استفاده کنید. در این صورت می‌توانید کودک خود را در ننو قرار داده و به کارها و فعالیت‌های روزمره خود نیز برسید. با داشتن ننو مادر نیز کمتر احساس خستگی می‌کند و می‌تواند راحت‌تر به کارهای خود رسیدگی کند.

  • گریه نوزاد به دلیل احساس گرما و یا سرما

برای بررسی گرمی و یا سردی شکم، کمر، شکم و گردن نوزاد را لمس کنید. درجه حرارت مناسب برای اتاق کودک ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و اگر کودک در دمای بیشتر یا کمتر از این میزان قرار گیرد احتمال بی تابی و گریه وجود دارد. پس سعی کنید تا در صورت گریه مداوم نوزاد خود، شرایط اتاق را چک نمایید. از پوشاندن زیاد لباس به نوزاد خودداری کنید؛ زیرا باعث احساس گرما در کودک می‌شود در نتیجه بی قراری کودک را به دنبال دارد. سعی کنید لباس نوزادتان، راحت و متناسب با سایز بدن وی باشد.

علت گریه نوزاد

یک خواب خوش برای نوزاد با خرید اینترنتی ننو

اگر می خواهید کودک شما گریه نکند و بتواند به‌راحتی استراحت کند، پیشنهاد ما به شما این است که برای نوزاد خود یک ننو تهیه کنید. ممکن است با ننو آشنایی کاملی نداشته باشید. خوب است بدانید که استفاده از ننو به عنوان یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای خواباندن نوزاد محسوب می‌شود. زمانی که نوزاد خود را در ننو یا همان گهواره سنتی می‌گذارید، حرکات ملایم گهواره، سبب می‌شود تا شیری که توسط نوزاد خورده شده، به سرعت هضم شود و به بیان ساده‌تر، این تاب خوردن باعث آرامش و به خواب رفتن نوزاد می‌شود. همچنین حرکات رفع و برگشتی به خواب راحت کودک منجر می‌شود. در صورت تمایل به خرید ننو می‌توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی گهواره مهر مراجعه و نسبت به خریداری ننو برای نوزاد دلبندتان اقدام کنید.

برای مشاهده نمونه‌های بیشتر می‌توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 − 7 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی