مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 − 4 =

عوامل شایع رفلاکس معده و بی خوابی نوزادان و راه‌های کنترل آن

آنچه در این مقاله می خوانید...

درباره رفلاکس معده و بی خوابی نوزادان بیشتر بدانید!نکاتی درباره ریفلاکس نوزادانراهکار ننو برای درمان رفلاکس معده و بی خوابی نوزادان

در این مقاله به بررسی عوامل شایع رفلاکس معده و بی خوابی نوزادان و راه‌های کنترل آن خواهیم پرداخت. یکی از مشکلات اصلی نگهداری از نوزادان و شیرخواران که در ۶ ماهه اول تولد با بی خوابی‌های مکرر و طولانی همراه می‌باشد، رفلاکس معده است. نوزادان و شیرخواران مبتلا به رفلاکس معده در ۶ ماهه اول تولد دارای علائم بارز بی‌قراری و درد شکم در طول روز می‌باشند که با بروز دردهای کولیکی شیرخوارگی ناشی از درد شکم و نفخ معده شیرخوار همراه می‌باشد.

درباره رفلاکس معده و بی خوابی نوزادان بیشتر بدانید!

نوزادان رفلاکسی به علت همزمانی کولیک نوزادی و داشتن حساسیت به برخی مواد غذایی همانند پروتیین وی یا کازیین و حساسیت به برخی مواد پایه مصرفی توسط مادر درطول روز به دردهای شکمی مبتلا می‌شوند. علائم دردهای شکمی در نوزادان به صورت جمع کردن پاها درشکم، سفت کردن شکم همراه با زور زدن‌های شدید و طولانی مدت و گریه‌های ممتد و سرخ شدن صورت بروز می‌کند. رعایت رژیم غذایی مادر، استفاده از داروهای آنتی کولیک مانند زیره و نعناع همراه با نبات و آب ولرم همینطور داروهای کولیک به رفع درد نوزادان کمک بسیاری می‌کند.

از دیگر روش‌هایی که می‌توان به آن اشاره داشت خواباندن نوزاد بروی شکم درسطوح سفت و شیبدار به گونه ای که سر نوزاد بالاتر از پاها قرار گیرد و ماساژ پشت و کمر با دست برخلاف جهت عقربه‌های ساعت، تخلیه گاز معده نوزاد و جلوگیری از بلع هوا هنگام شیرخوردن می‌تواند به کاهش رفلاکس معده و دردهای شکمی نوزاد کمک بسزایی نماید. اما در خصوص شیرخوارانی که حتی به مواد اولیه و پایه موجود در شیر مادر واکنش نشان داده و دارای حساسیت‌های بالایی می‌باشند، با توصیه پزشک به کاهش یا قطع شیردهی از سینه و استفاده از شیرهای کمکی دارای خاصیت آنتی آلرژیک یا شیرهای بر پایه سویا و اسید آمینه‌های ضروری پیشنهاد می‌گردد.

نکاتی درباره ریفلاکس نوزادان

نوزادان را در حالت زاویه ۳۰ درجه به پهلو بخوابانید. توجه داشته باشید که نوزاد را بیش از حد به پهلو نخوابانید. خفگی ناشی از برگشتن نوزاد و مسدود شدن بینی و دهانش به‌ دلیل افتادن روی بالش، یکی از شایع‌‌ترین دلایل مرگ نوزادان است. به پشت خواباندن نوزاد بی‌ قراری نوزاد مبتلا به ریفلاکس را بیشتر می‌‌کند، پس سعی کنید، نوزادان را در زمانی که در کنار آن‌ها نیستید به پشت قرار ندهید تا بی قراری آن‌ها بیشتر نشود. نوزادان مبتلا به ریفلاکس باید روی یک سطح شیب ‌دار خوابانده شوند، پس برای خواباندن نوزاد از بالش خودتان استفاده کنید گردن و کمر نوزاد را روی بالش بگذارید تا به کمرش فشار نیاید یا سعی کنید، تخت او را به شیوه‌ای مطمئن، شیب‌دار کنید.

سعی کنید تا یک بار در میان‌ وعده شیردهی و یک ‌بار در پایان شیردهی آروغ نوزادتان را بگیرید و حتی اگر لازم است بیشتر از ۱۰ دقیقه او را در حالت ایستاده به آغوش بگیرید و راه بروید. بهترین راه برای کاهش رفلاکس‌ های نوزادتان این است که او را تا حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از شیر دادن در حالت عمودی نگه دارید و از خوابیدن نوزاد بلافاصله پس از شیر خوردن جلوگیری کنید.

دادن حجم زیاد شیر به نوزاد، بیماری‌اش را تشدید می‌کند. پس بهتر است به ‌جای دادن حجم زیادی از غذا در یک وعده، تعداد وعده‌‌های شیر خوردنش را بیشتر و حجم شیرش در هر وعده را کم کنید. می‌توانید هر دو ساعت یک بار به نوزاد خود شیر دهید اما توجه داشته باشید که حجم شیری که به نوزاد می‌دهید، نباید زیاد باشد. هیچ گاه به نوزادتان در حالت خوابیده شیر ندهید. همیشه سعی کنید تا نوزاد را در وضعیت نیمه نشسته قرار دهید و تا پایان شیردهی، این وضعیت را حفظ کنید. در برخی نوزادان خوابیده شیر خوردن حتی می‌تواند بیشتر از بلافاصله خوابیدن بعد از شیردهی، به نوزاد آسیب برساند.

در صورتی که نوزادتان از شیر مادر تغذیه می‌کند، مراقب غذاهای خودتان باشید. سعی کنید ادویه حات را از رژیم غذایی تان حذف کنید. درصورتی که مشکل نوزادتان برطرف نشد، حتما با پزشک‌ در رابطه با رژیم غذایی‌ خود مشورت کنید. فلفل و آویشن تنها ادویه‌جاتی نیست که باید حذف شود. ممکن است خوردن قهوه یا چای نیز رفلاکس را در نوزادتان تشدید کند. پس علاوه بر اینکه در این مدت به توصیه‌های پزشک خود عمل می‌کنید، بهتر است تا رژیم غذایی تان را رعایت ‌کنید و کمی هم صبور باشید.

توجه به این نکته که محل خواب نوزادان بهتر است با تشک‌های سفت آنتی رفلاکس و دمای مناسب و استفاده از رنگ‌های سبز و آبی به جای قرمز، نارنجی یا زرد تهیه و آماده شده باشد به کنترل علایم در این نوزادان کمک خواهد نمود. یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد محلی مناسب جهت خواب نوزادان، استفاده از گهواره سنتی (ننو) است. نوزادان برای رشد خود به خواب و استراحت کافی نیاز دارند و استفاده از ننو، این شرایط را برای آن‌ها فراهم می‌کند. خرید ننو برای ماه‌های اول تولد نوزاد، ضروری است و بعد از آن که نوزاد بزرگ‌تر شد، می‌توانید او را به تخت خواب انتقال دهید.

رفلاکس و بی خوابی نوزاد

حساسیت نوزادتان به شیر و لبنیاتی که مصرف می‌کنید، می‌تواند ریفلاکس نوزاد را تشدید کند. درصورتی که احساس می‌کنید ممکن است لبنیات مصرفی نوزاد را آزار می‌دهد چند روزی مصرف آن را کنار بگذارید و تاثیرش را در وضعیت نوزادتان مشاهده کنید. شاید حذف آن‌ها از برنامه غذایی شما بتواند رفلاکس معده نوزادتان را کمتر کند.

در برخی موارد نیز چاره‌ای جز مراجعه به پزشک و استفاده از دارو برای درمان این مشکل ندارید. در صورتی که دربین وعده‌ های شیردهی نوزاد گریه می‌کند، سینه را از دهانش بیرون می‌اندازد و صورتش را در هم می‌کشد، گردنش را به یک طرف بیش از اندازه خم می‌کند و شیر را بعد از هر وعده از دهانش بیرون می‌ریزد یا حتی هنگام دفع بیش از اندازه به خودش فشار می‌آورد. بدین معناست که مشکل نوزاد تشدید شده است و باید برای رفع این مشکل به پزشک مراجعه نمایید.

راهکار ننو برای درمان رفلاکس معده و بی خوابی نوزادان

همان طور که گفته شد، ریفلاکس سبب بی‌خوابی در کودکان می‌شود که در واقع به معنای بازگشت شیر از معده به مری است. وقتی که شیر با اسید معده مخلوط می‌شود،‌ نوزاد شیر را نمی‌خورد و به اصطلاح آن را پس می‌زند که این امر سبب سوزش معده و در نهایت ترش کردن نوزاد می‌گردد. ۷۰ درصد نوزادانی که مشکل رفلاکس و بی خوابی  را دارند تا پایان سه ماهگی به شکل قابل ‌توجهی علائم ‌شان کاهش می‌یابد یا به ‌طور کامل درمان می‌ شوند و نوزادان دیگری که تحت درمان قرار می‌‌گیرند تا پایان شش ماهگی مشکل رفلاکسی آن‌ها برطرف می‌گردد.

همین طور عدم تکان دادن‌های مکرر نوزاد جهت خواباندن و استفاده از سطوح سفت و شیب‌دار در آرام کردن این نوزادان ثابت شده است. مادران توجه داشته باشند که به‌منظور جلوگیری از ریفلاکس معده نوزاد، بایستی او را در سطح شیب دار مانند ننو بخوابانید تا معده‌ پر، کمی تخلیه گردد. این کار سبب می شود تا کمتر بازگشت شیر رخ دهد.

شرکت تولیدی گهواره مهر، تولیدکننده انواع گهواره ننو مطابق با حالت آغوش مادر می‌باشد. ننو باعث خواب بهتر نوزاد شما می‌شود. شما عزیزان می‌توانید ننوهای این تولیدی باکیفیت را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی گهواره مهر تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

برای بازدید از نمونه‌های متنوع و مدرن ننو، صفحه اینستاگرام فروشگاه گهواره مهر را دنبال کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 13 + 2 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی