مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 + 6 =

نخوابیدن نوزاد در شب | بررسی علت‌ها و راهکارهای مختلف

آنچه در این مقاله می خوانید...

چه عواملی در نخوابیدن نوزاد در شب تاثیر دارند؟نوزاد نمی‌تواند روز و شب را از یکدیگر تشخیص دهدنخوابیدن نوزاد به دلیل گرسنگیحال نوزاد خوب نیستکودک شما نیازمند مادر استنوزاد بیش از اندازه تحریک می‌شوددندان درآوردن یکی دیگر از دلایلی که باعث نخوابیدن نوزاد در شب می‌شودمشکل نخوابیدن نوزاد در شب تا چه مدت زمانی ادامه دارد؟حل مشکل نخوابیدن نوزاد در شب با ننو

نخوابیدن نوزاد در شب برای والدین خصوصا مادر بسیار اذیت کننده است. زیرا خواب نوزاد علاوه بر این که به بدن او کمک می‌کند تا انرژی‌هایش را ذخیره کند، باعث رشد مغزی نوزاد نیز می‌شود. اغلب نوزادان بیشتر طول شب و روز را در خواب به سر می‌برند و تنها برای شیرخوردن از خواب بیدار می‌شوند. برای والدین بسیار دشوار است که با بی خوبی نوزاد کنار بیایند و تا صبح بیدار باشند. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل نخوابیدن نوزاد در شب و راهکارهایی برای رفع این مشکل بپردازیم؛ این موارد به شما کمک می‌کند تا مشکل شما برطرف شود. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چه عواملی در نخوابیدن نوزاد در شب تاثیر دارند؟

نخوابیدن نوزادان می‌تواند به دلایل مختلفی به وجود آید که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

نوزاد نمی‌تواند روز و شب را از یکدیگر تشخیص دهد

در برخی مواقع نخوابیدن نوزاد به دلیل عدم تنظیم ریتم شبانه روزی اتفاق می افتد، در این شرایط نوزاد نمی‌تواند روز و شب را از یکدیگر تشخیص دهد. اگر نوزاد شما در طول روز به راحتی می خوابد، ولی در شب بیدار است، فرق بین روز و شب را متوجه نمی‌شود، برای رفع این مشکل می‌توانید از روش‌های ذکر شده زیر استفاده کنید:

  • سعی کنید نوزادتان در طی روز کمنر بخواب: برخی از نوزادان عادت می‌کنند که روزها بخوابند و شب‌ها بیدار بمانند.پس سعی کنید در روز کمی با فرزندتان بازی کنید و او را سرگرم کنید تا شب راحت‌تر بخوابد.
  • در شب چراغ‌ها را خاموش کنید و سعی کنید محیط آرامی برای نوزاد فراهم کنید: سعی کنید شرایط مناسبی را در شب برای خواب کودکتان فراهم سازید. ضمن این که در موقع خواب چراغ‌ها را خاموش کنید.
  • نوزاد را به خارج از منزل ببرید: بهتر است در طی روز زمانی که هوا مناسب است نوزاد را به فضای بیرون ببرید تا کمی در معرض نور خورشید قرار گیرد.در صورتی که شرایط بردن نوزاد به فضای خارج از خانه را ندارید، می‌توانید او را در گهواره یا ننو در نزدیکی پنجره قرار دهید تا از نور آفتاب استفاده کند.
  • بهتر است نوزاد را در شب قنداق کنید و در گهواره یا ننو بخوابانید: قنداق باعث می‌شودتا دست و پاهای نوزاد حرکت نکند و بتواند راحت بخوابد. سپس نوزاد را در گهواره یا ننو بگذارید تا با حرکات ملایم آن با آرامش بخوابد. در بازار انواع گهواره موجود است که شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود نسبت به خرید هر یک از آن‌ها اقدام کنید.
  • در مدت زمان بیداری نوزاد در روز، او را کمی بیشتر بیدار نگه دارید:در صورتی که به این صورت عمل کنید، کودک شما بیشتر خسته می‌شود و سریع‌تر به خواب می‌رود. بهتر است پس از هر بار شیردهی با کودک بازی کنید تا خسته شود. در این صورت سریع‌تر از قبل به خواب فرو می‌رود.

نخوابیدن نوزاد در شب

نخوابیدن نوزاد به دلیل گرسنگی

در اغلب موارد یکی از اصلی‌ترین دلایل نخوابیدن نوزاد به دلیل گرسنگی است. نوزادان در طی روز چندین بار نیاز دارند تا شیر بخورند. در غیر این صورت به دلیل گرسنگی گریه می‌کنند. علاوه بر گرسنگی، تشنگی نیز یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث گریه نوزاد و بی خوابی آن در شب می‌شود.

حال نوزاد خوب نیست

در برخی مواقع، نخوابیدن نوزاد در طی روز یا شب ممکن است به دلایل دیگری مانند بیمار بودن نوزاد با مشکل جسمی آن باشد. در زیر به چند مشکل در نوزادان اشاره شده که باعث بی خوابی و گریه نوزاد می‌شود. این موارد به اختصار عبارت هستند از:

  • نفح و شکم درد
  • یبوست
  • دل درد
  • آلرژی و حساسیت
  • سرماخوردگی

در صورتی که نسبت به رفع این مشکلات اقدامی نشود، باعث نخوابیدن نوزاد و بیداری آن او می‌شود. بعد از شیردهی نوزاد بهتر است او را در آغوش بگیرید، کمی راه ببرید و بعد او را بخوابید. همچنین می‌توانید شکم نوزاد را آرام کمی ماساژ دهید تا دچار دل درد نشود. در صورتی که با انجام موارد ذکر شده مشکل شما برطرف نشد، بهتر است به پزشک متخصص اطفال مراجعه نمایید.

کودک شما نیازمند مادر است

اغلب نوزادان به شدت به مادرشان وابستگی دارند و اگر مادرشان در کنارشان نباشد، گریه می‌کنند، بهانه گیری می‌کنند، و حتی نمی‌توانند شب بخوابند. حتی در برخی مواقع این وابستگی در خواب نیز وجود دارد. البته در سنین زیر یکسال این وابستگی شدید کاملا طبیعی است؛ ولی بهتر است به مرور زمان این وابستگی کاهش یابد. بهتر است به مرور زمان اجازه دهید تا وابستگی کودک به مادر کاهش یابد تا بتواند به استقلال برسد. پس در این سنین بهتر است نوزاد در اتاق والدین ولی در گهواره یا تختی جدا قرا گیرد تا بتواند در کنار مادر شب‌ها بخوابد.

نخوابیدن نوزاد در شب راهکار

نوزاد بیش از اندازه تحریک می‌شود

نوزادان بسیار حساس هستند. در صورتی که این حساسیت ان ها تحریک شود، آن ها نمی توانند بخوابند و در شب والدین را اذیت خواهند کرد. حال ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که چه عواملی باعث تحریک نوزاد می‌شود؟ در پاسخ به این سوال خوب است بدانید که تماشای زیاد تلویزیون، استرس و فشار روانی مادر، عصبانیت مادر عواملی هستند که باعث تحریک نوزادان می‌شوند. این عوامل بر شیر مادر تاثیر می‌گذارند و به همان نسبت بر روی نوزاد اثرگذار هستند.

دندان درآوردن یکی دیگر از دلایلی که باعث نخوابیدن نوزاد در شب می‌شود

برای همه نوزادان دندان در آوردن بسیار دردآور است، زیرا این موضوع باعث وارد شدن فشار به فک و دهان می‌شود، در نتیجه حس ناراحتی در آن‌ها به‌وجود می‌آید. پس اگر نوزاد شما در شب احساس درد و ناراحتی دارد، این موضوع ممکن است به دلیل دندان درآوردن باشد. برای این مشکل نمی‌توان کاری انجام داد و تا زمان در آمدن دندان نوزاد، این بی قراری و شب بیدار بودن‌ها ادامه دارد.

مشکل نخوابیدن نوزاد در شب تا چه مدت زمانی ادامه دارد؟

در مطالعاتی که انجام شده، نتایج نشان داده که اغلب نوزادان تنها مدت کوتاهی بعد از تولدشان، نمی‌خوابند. در بیشتر مواقع، این مدت زمان بیش از چند روز یا چند هفته به طول نمی‌انجامد و بعد از این مدت برطرف می‌شود. والدین باید مد نظر داشته باشند که بی خوابی نوزادان در شب کاملا طبیعی است و اکثر والدین از این موضوع شاکی هستند و به دنبال رفع این مشکل حتی ممکن است به پزشک مراجعه کنید.

حل مشکل نخوابیدن نوزاد در شب با ننو

در این مطلب سعی کردیم توضیحاتی در خصوص مشکل نخوابیدن نوزاد به شما عزیزان ارائه دهیم. خوب است بدانید که گهواره یا ننو به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل خواب نوزاد شناخته شده است. استفاده از گهواره باعث می‌شود تا نوزاد در ماه‌های ابتدای زندگی خود با آرامش و راحتی بهتری بخوابد. در حال حاضر خرید گهواره و ننو یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای فرزند خود انجام دهید. برای خرید این کالای نوزاد، ما به شما عزیزان فروشگاه گهواره مهر را پیشنهاد می‌کنیم. تمامی محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای روز دنیا و با توجه به سلایق شما عزیزان ساخته شده است. پیشنهاد می‌کنیم از نمونه کارهای جدید گهواره مهر در اینستاگرام بازدید کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 + 3 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی