مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 9 − 6 =

کار در منزل با بچه کوچک | بهترین شیوه‌ها و راهکارها

آنچه در این مقاله می خوانید...

واقعیت کار در منزل با بچه کوچکنظم را در خانه ایجاد کنیداتاق خواب مجزایی برای فرزند خود در نظر بگیریدمدام دنبال وسایلتان نگردیدلباس‌ها را در کشوی اتاق خواب کودک قرار دهید وسایل ضروری را در مکانی که در دسترس باشد، قرار دهید.وسایل خود را در طبقات به طور منظم قرار دهیدکشوی مخصوصی را برای لوازمی مانند قبض‌ها در نظر بگیرید وسایل اضافی را از منزلتان خارج کنیدلباس‌های اضافی را از منزلتان خارج کنیدوسایل بدون استفاده را جایگزین کنیدتمرین دور ریختن کنیدسعی کنید یک برنامه زمانی مشخص داشته باشید کار کردن با موبایل و اینترنت را کمتر کنیدکارهای خارج از خانه را در زمان مشخصی انجام دهیدمنزل خود را روزانه مرتب کنیدلباس‌های کثیف را از قبل جدا کنیدلباس‌ها را روی رخت آویز پهن کنیدتهیۀ غذا‌های سریع خانگیبعضی از مواد غذایی را فریز کنیدبرای پختن غذاها برنامه‌ریزی داشته باشیدمیان ‌وعده‌های غذایی را در یخچال و کابینت‌ بگذارید ننو بهترین راهکار برای کار در منزل با بچه کوچک

کار در منزل با بچه کوچک، یکی از دغدغه‌های اصلی تازه مادرها است. هر والدین شاغلی می‌دانند، ایجاد تعادل بین کار با بچه‌ها نیازمند مهارت‌های خاصی از اولویت‌بندی، بهره‌وری و خلاقیت است. به‌راحتی می‌توان با کار در خانه تعادل این دو را آسان‌تر کنید. در صورتی که شاغل هستید و امکان کار در منزل را دارید، می‌توانید قسمتی از وقت خود را برای بچه‌ کوچکتان اختصاص دهید؛ ضمن این که به کارها و فعالیت‌های خود نیز برسید.

با این حال، کار از خانه آنقدرها هم که فکر می‌کنید شادی‌بخش و آرام نیست. چه یک بچه داشته باشید یا چند بچه، باید بتوانید بین کار و اختصاص وقت خود برای فرزندتان تعادل برقرار کنید. همچنین بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید بهترین کارمند و والدین باشید. در ادامه در رابطه با چالش‌ها و راهکارهای کار در منزل با بچه کوچک بیشتر صحبت خواهیم کرد.

واقعیت کار در منزل با بچه کوچک

در یک نظرسنجی نتایجی به دست آمد که نشان داد ۸۸٪ از پاسخ دهندگان بر این باور هستند که داشتن یک شغل انعطاف پذیر به آن‌ها کمک می‌کند زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند. ۹۴ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند در صورت داشتن بچه، داشتن شغل انعطاف پذیر به آن‌ها کمک می‌کند والدین بهتری باشند.

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مشاغل نیاز به حضور در اداره ندارند و افراد می‌توانند در خانه کار کنند تا بتوانند در کنار خانواده خود نیز باشند. بدون شک کار در خانه باعث ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی می‌شود و به شما کمک می‌کند بیشتر در دسترس فرزندان خود باشید.

وقتی در خانه با بچه‌ها کار می‌کنید در مورد اینکه چه اتفاقی می‌افتد کمی و آن‌ها واقع بین باشید. آیا منطقی است که انتظار داشته باشیم فرزندانتان در تمام طول روز آرام باشند و سر و صدا نکنند؟ آیا واقعاً ساعت‌ها آرام می‌نشینند و تحرکی ندارند؟ آیا می‌توانید در حالی که با کودک خود سرگرم بازی هستید با مشتریان خود نیز صحبت کنید؟

کار در منزل با بچه به این معنی است که انتظارات خود را مطابق با واقعیت تنظیم کنید. همه چیز بازی کردن و کتاب خواندن نیست. کار در خانه شامل کارهای زیادی می‌شود، به این معنی که سعی کنید بین کار خود و زمان صرف کردن با فرزندتان تعادل ایجاد کنید.

نظم را در خانه ایجاد کنید

جهت رسیدن به نظم در خانه، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها عمل کنید. برخی از این روش‌ها عبارت است از:

اتاق خواب مجزایی برای فرزند خود در نظر بگیرید

فرزند شما باید اتاق مجزایی داشته باشد. سعی کنید تمامی امکانات مورد نیاز کودک از قبیل ننو، گهواره، اسباب بازی و … را برای فرزند خود فراهم کنید. بهتر است فرزند شما در گهواره بخوابد زیرا حرکات رفت و برگشتی گهواره به فرزندتان کمک می‌کند تا خواب راحتی داشته باشد. شما نیز می‌توانید به‌راحتی به کارهای خودتان برسید.

مدام دنبال وسایلتان نگردید

اگر می‌خواهید زندگی مرتبی داشته باشید و وقتتان را برای پیدا کردن چیز‌های مورد نیاز هدر ندهید، بهتر است، در هر اتاقی یک عدد از آن‌ها را در اتاق قرار دهید.

لباس‌ها را در کشوی اتاق خواب کودک قرار دهید

هنگامی که لباس‌های بچه‌ها را در کشوها قرار می‌دهید، تی‌شرت‌ها، شلوارها و لباس‌هایی را که با هم هماهنگی دارند، در کنار یکدیگر و در یک کشو بگذارید. به این صورت، به‌راحتی می‌توانید به لباس‌های کودکتان دسترسی داشته باشید بدون این که بخواهید زمان زیادی برای این کار صرف کنید.

وسایل ضروری را در مکانی که در دسترس باشد، قرار دهید.

بچه‌ها علاقه دارند در خانه جوراب بپوشند. بهتر است سبدی را برای قرار دادن لوازمی مانند جوراب و کفش کودک اختصاص دهید. در این سبد جوراب‌های تمیز را بگذارید تا کودک شما بتواند آن را بردارد. کفش‌های فرزند خود را نیز در قفسه جلوی در یا همان جاکفشی قرار دهید تا برای بیرون رفتن نیازی به گشتن دنبال آن‌ها نباشد.

کار در منزل با بچه کوچک

وسایل خود را در طبقات به طور منظم قرار دهید

جهت نظم دادن منزل بهتر است وسایل بچه‌ها را در طبقات مشخص مانند کمدها و کشوها بگذارید، بچه‌ها به‌راحتی می‌توانند وسایلی از قبیل عروسک و اسباب‌بازی را بدون نیاز به کمک شما پیدا کنند.

کشوی مخصوصی را برای لوازمی مانند قبض‌ها در نظر بگیرید

به طور معمول قبض‌ها، کتاب‌های کودک و داروها را به در کشوی میز یا آشپزخانه بگذارید تا به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

وسایل اضافی را از منزلتان خارج کنید

به طور حتم شما هم در کمدتان، لباس‌هایی دارید که اصلا آن‌ها را نمی‌پوشید یا حتی ممکن است به مروز زمان آن‌ها برای شما تنگ یا گشاد شده باشند. پس بهتر است بیخیال این لباس‌ها شوید. توصیه‌های زیر را بخوانید و سعی کنید به آن‌ها عمل نمایید.

لباس‌های اضافی را از منزلتان خارج کنید

فرزند شما به مروز زمان بزرگ می‌شود پس نیازی نیست تا لباس‌های قدیمی را نگه دارید. بهتر است لباس‌هایی را که برای فرزندتان کوچک شده، در کیسه‌ای قرار دهید. بهتر است آن‌ها را به افراد نیازمند هدیه دهید.

وسایل بدون استفاده را جایگزین کنید

هر بار که خرید جدیدی انجام می‌دهید، وسایل قدیمی را از خانه خارج کنید تا جای اضافی اشغال نکنند. یک کیسه لباس، اسباب‌بازی و کتاب را به جای آن از خانه خارج کنید. به این ترتیب وسایل کمتری برای مرتب کردن خواهید داشت.

تمرین دور ریختن کنید

روی کیسه یا جعبه‌هایی، برچسب دورریختنی و اهدایی بزنید و جایی بگذارید که هر روز آن‌ها را ببینید. این یک تمرین برای دور ریختن تمام وسایل بی‌مصرف منزل شما است.

سعی کنید یک برنامه زمانی مشخص داشته باشید

کار در منزل با بچه کوچک

برنامه زمانی شما با وجود داشتن یک نوزاد جدید ممکن است تغییر کند، مخصوصا اگر فرزندان دیگری هم دارید. موارد زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظم بیشتر در زندگی خود داشته باشید:

 کار کردن با موبایل و اینترنت را کمتر کنید

امروزه شبکه‌های اجتماعی وقت زیادی را از ما می‌گیرند و خیلی سریع متوجه می‌شویم که روزانه زمان زیادی را صرف اینترنت کرده‌ایم. پس سعی کنید زمان کار با موبایل، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را محدود کنید. زمان مناسبی در روز را برای این کار به خود اختصاص دهید و بیشتر از آن زمان را هدر ندهید.

کارهای خارج از خانه را در زمان مشخصی انجام دهید

سعی کنید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و همه کار‌های خارج از خانه را یک روز در هفته انجام دهید. بهتر است یک لیست داشته باشید تا مطابق با آن‌ها قدم بردارید.

منزل خود را روزانه مرتب کنید

هر روز پس از شام، ۳۰ دقیقه از وقت خود را به تمیز کردن خانه اختصاص دهید. بهتر است به فرزندتان از کوچکی آموزش دهید تا در کارهای خانه به شما کمک کنند. بهتر است فرزندانتان را در کار‌های خانه مشارکت بدهید. بچه‌ها در این سن دوست دارند یاد بگیرند، کمک کنند و در کارها شریک باشند. در این صورت می‌توانید حس مسئولیت پذیری را در آن‌ها پرورش دهید.

لباس‌های کثیف را از قبل جدا کنید

چند سبد برای لباس‌های کثیف کنار ماشین لباسشویی قرار دهید و به فرزندتان توضیح بدهید تا یاد بگیرد لباس‌های سفید و رنگی را جداگانه درون آن‌ها بگذارد. با این کار، در زمان شستن لباس‌ها، مجبور نیستید زمان زیادی را صرف جدا کردن لباس‌ها کنید.

لباس‌ها را روی رخت آویز پهن کنید

بهتر است لباس‌های شسته ‌شده را تا نکنید زیرا چروک می‌شوند. به جای تا کردن، آن‌ها را با چوب‌لباسی از رخت آویز آویزان کنید تا بدون چروک خشک شوند.

تهیۀ غذا‌های سریع خانگی

برای آماده سازی میان‌ وعده‌های سالم کودکان، راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به لیست برنامه‌های روزانه خود اضافه کنید. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر است:

بعضی از مواد غذایی را فریز کنید

برای راحتی کار خود، برخی مواد غذایی‌ را می‌توانید بپزید و در فریزر نگهداری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مدام به فکر تهیه مواد غذایی نباشید و راحت بتوانید به کارهای خود برسید.

برای پختن غذاها برنامه‌ریزی داشته باشید

بهتر است در انتهای هر هفته‌ نسبت به تعیین غذاهایی که می‌خواهید در طول هفته بپزید، برنامه‌ریزی داشته باشید و فرزند خود را هم در این کار شرکت دهید. برای این که برنامه هفتگی را در ذهن خود داشته باشید، می‌توانید، فهرست غذاها را بر روی یخچال بچسبانید تا یادتان بماند.

میان ‌وعده‌های غذایی را در یخچال و کابینت‌ بگذارید

بچه‌ها وقتی کوچک هستند علاقه دارند که مدام تنقلات بخورند. برای این که بتوانید راحت به کارهایتان رسید و استرس نداشته باشید ابتدا یخچال را از خوراکی‌ها و میوه های شسته شده پر کنید. در کابینت‌ هم در ظرفی میوه خشک، تنقلات و بیسکویت‌ قرار دهید. به این صورت، بچه‌ها می‌توانند در صورتی که گرسنه شدند، از خودشان پذیرایی کنند و شما با خیال راحت به کارهایتان رسیدگی کنید.

کار در منزل با بچه کوچک و نوزاد

ننو بهترین راهکار برای کار در منزل با بچه کوچک

در این مطلب سعی کردیم راهکارهای مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید با داشتن بچه کوچک، به کارهای منزل خود رسیدگی کنید. کودکان نیاز به مراقبت کافی دارند و مادران باید بتوانند بین کار و رسیدگی به فرزندشان تعادل برقرار کنند. اگر بتوانید شرایط خواب راحت فرزندتان را فراهم کنید می‌توانید به‌راحتی کارهایتان را در منرل انجام دهید. یکی از راهکارهای آرام کردن کودکان، استفاده از ننو برای خواباندن کودک و رسیدگی به کارهای شخصی، یکی از بهترین راهکارهایی است که مادران استفاده می‌کنند. در صورت تمایل نسبت به خرید ننو و گهواره، ما به شما فروشگاه گهواره مهر را معرفی می‌کنیم. در صورت هر گونه سوال نیز می‌توانید با همکاران ما در تماس باشید. همچینن می‌توانید از نمونه کارهای فروشگاه گهواره مهر در اینستاگرام بازدید کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 7 − 7 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی