مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 8 − 7 =

کم وزن بودن نوزاد به چه دلایلی است؟ گهواره سنتی مهرننو و درمان کم وزنی-نمایندگی قم

آنچه در این مقاله می خوانید...

وزن نوزادان در هنگام تولد چقدر است؟علت کم وزن بودن نوزاد هنگام تولد چیست؟زایمان زودرسژنتیکمشکلات مربوط به جفتحمل چندگانهعدم افزایش وزن کافی در دوران بارداریسوء مصرف موادشرایط پزشکی مزمن و عفونت در دوران بارداریاستفاده از داروهای خاصعوامل خطرزای کم وزن بودن نوزاد چیست؟زندگی با استرس شدیدسن شماسایر عوامل خطرسازوزن کم هنگام تولد چگونه بر نوزادان تأثیر می‌گذارد؟مشکلات تنفسیزردیعفونتثبت مجرای شریانی (PDA)خونریزی در مغزمشکلات بینایی یا شنواییوزن مناسب نوزاد با خواب کافی به کمک گهواره سنتی و خرید از فروشگاه گهواره مهر
کم وزن بودن نوزاد

آیا بخاطر کم وزن بودن نوزاد خود نگران هستد؟ در حالی که برخی از نوزادان با وزن کم هنگام تولد سالم هستند، برخی دیگر ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. در حالی که بیشتر نوزادان در موعد مقرر با وزن طبیعی به دنیا می‌آیند، تقریباً از هر ۱۰ نوزاد ۱ نوزاد نارس به دنیا می‌آید و حدود ۸ درصد از نوزادان دارای وزن کم هنگام تولد هستند. شایان ذکر است که نوزادان نارس با مراقبت‌های ویژه می‌توانند وزن طبیعی داشته باشند.

خبر خوب این است که نوزادانی که کاهش وزن آن‌ها نسبت به وزن طبیعی زیاد نیست، می‌توانند به سرعت وزن خود را جبران کنند. خوشبختانه، بسیاری از پیشرفت‌های اخیر پزشکی به‌ اطمینان از این که اکثر نوزادان با وزن کم هنگام تولد تبدیل به نوزادان کاملاً طبیعی و سالم می‌شوند، کمک می‌کند.

وزن نوزادان در هنگام تولد چقدر است؟

توجه داشته باشید که وزن مناسب در زمان تولد در صورتی که دوره کامل جنینی را طی کرده باشد، بین ۲/۳ کیلوگرم تا ۴/۳ کیلوگرم است، ولی محدوده قابل‌ قبول وزن نوزاد در زمان تولد تقریبا بین ۵/۲ تا ۴ کیلوگرم است.

علت کم وزن بودن نوزاد هنگام تولد چیست؟

نوزادان به دلیل تولد زود هنگام یا به دلیل رشد ضعیف در دوران بارداری، یا ترکیبی از هر دو، با وزن کم متولد می‌شوند. رشد ضعیف در دوران بارداری به عنوان محدودیت رشد داخل رحمی شناخته می‌شود. IUGR زمانی اتفاق می‌افتد که جنین برای سن حاملگی زیر دهک دهم است. زیرا به دلیل شرایط پیش از تولد یا مواردی مانند قد و وزن مادر، نژاد و قومیت خود به حد رشد نرسیده است. با این حال، بسیاری از نوزادانی که به دلیل ژنتیک برای سن حاملگی کوچک هستند، همچنان در حال رشد هستند.

دلایل متعددی برای وزن کم هنگام تولد وجود دارد، از جمله:

زایمان زودرس

حدود دو سوم نوزادان با وزن کم هنگام تولد نارس هستند؛ یا قبل از هفته ۳۷ بارداری متولد می‌شوند. تقریباً همه نوزادان با وزن کم هنگام تولد زودرس هستند.

ژنتیک

تقریباً یک سوم وزن نوزاد هنگام تولد توسط ژن‌ها تعیین می‌شود، بنابراین اگر شما و یا همسرتان نیز در زمان تولد ضعیف و کوچک بودید، این احتمال وجود دارد که نوزاد شما نیز کوچک به دنیا بیاید. ناهنجاری‌های کروموزومی، همراه با نقایص قلبی، همچنین می‌توانند باعث IUGR و وزن کم هنگام تولد شوند.

مشکلات مربوط به جفت

اگر جفت اکسیژن یا مواد مغذی کافی را به نوزاد نرساند یا خونرسانی جفت دچار اختلال شود، ممکن است در دوران بارداری با سرعت کمتری رشد کند.

حمل چندگانه

اگر بیش از یک نوزاد را حمل می‌کنید، فضای داخل رحم شما به سرعت تنگ می‌شود، به همین دلیل است که ۶۰ درصد از دوقلوها زود هنگام و اغلب با وزن کم به دنیا می‌آیند. به طور متوسط​​، دوقلوها در حدود هفته ۳۵ یا ۳۶ و وزن آنها در حدود ۵٫۵ پوند به دنیا می‌آید.

عدم افزایش وزن کافی در دوران بارداری

افزایش وزن کمتر از مقدار توصیه شده در دوران بارداری می‌تواند منجر به تولد نوزاد با وزن کم هنگام تولد شود. اگر سابقه اختلال در خوردن دارید، در تلاش برای افزایش وزن توصیه شده در سه ماهه دوم یا سوم هستید، در سه ماهه اول وزن کم می‌کنید یا حالت تهوع صبحگاهی شدید دارید و نمی‌توانید آن را حفظ کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

دلیل کم وزن بودن نوزاد

سوء مصرف مواد

نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، استفاده از داروهای غیرقانونی و سوء استفاده از داروهای تجویز شده در دوران بارداری می‌تواند مانع رشد نوزاد در رحم شود و تولد نوزاد کم وزن را به‌دنبال دارد.

شرایط پزشکی مزمن و عفونت در دوران بارداری

فشار خون بالا یا بیماری قلبی در دوران بارداری، یا داشتن بیماری‌هایی مانند آنفولانزا، سرخجه، سیتومگالوویروس، سفلیس یا توکسوپلاسموز – ممکن است باعث IUGR شود که می‌تواند منجر به وزن کم هنگام تولد شود.

استفاده از داروهای خاص

اطمینان حاصل کنید که پزشک شما می‌داند که آیا در دوران بارداری از داروهای تجویزی، مکمل یا داروهای گیاهی استفاده می‌کنید یا خیر. برخی از داروها، از جمله داروهایی که برای درمان صرع، فشار خون بالا و لخته شدن خون استفاده می‌شوند، می‌توانند بر رشد نوزاد در رحم تأثیر بگذارند، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید.

عوامل خطرزای کم وزن بودن نوزاد چیست؟

عوامل خطر زیر در دوران بارداری می‌تواند شانس داشتن نوزاد کم وزن را افزایش دهد:

زندگی با استرس شدید

داشتن وضعیت اجتماعی – اقتصادی پایین (از جمله درآمد کم) یا تجربه خشونت خانگی (سوء استفاده فیزیکی، احساسی یا جنسی) در دوران بارداری با وزن کم هنگام تولد در نوزادان ارتباط دارد.

سن شما

زنانی که زیر ۱۵ سال یا بیشتر از ۳۵ سال سن دارند، بیشتر احتمال دارد که نوزاد کم وزن داشته باشند.

سایر عوامل خطرساز

سایر عوامل خطرساز برای داشتن نوزاد با وزن کم هنگام تولد عبارتند از: داشتن یک بیماری مزمن پزشکی (مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی)، بیمار شدن با برخی عفونت‌ها در دوران بارداری (مانند سیتومگالوویروس یا توکسوپلاسموز)، حمل چندقلو، نوشیدن، سیگار کشیدن یا مصرف غیرقانونی داروها یا داروهای خاص (از جمله داروهای فشار خون بالا و صرع).

کم وزن بودن نوزاد

وزن کم هنگام تولد چگونه بر نوزادان تأثیر می‌گذارد؟

اگر نوزاد شما چند اونس زیر وزن طبیعی متولد می‌شود، احتمالاً بسیار خوب است که او به سرعت با محدودیت در صورت بروز هرگونه مشکل سلامتی به این خط نزدیک شود. اما هرچه نوزاد زودتر و وزن کمتری متولد شود، احتمال مشکلات سلامتی و رشد او بیشتر می‌شود.

مشکلات تنفسی

نوزادانی که زود به دنیا می‌آیند، گاهی اوقات زمان کافی در رحم برای رشد ریه‌های خود ندارند، که می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی قابل درمان مانند سندرم دیسترس تنفسی (RDS) شود.

زردی

این وضعیت شایع زمانی اتفاق می‌افتد که کبد نوزاد به طور کامل شکل نگرفته یا به درستی کار نمی‌کند و باعث ایجاد ماده‌ای به نام بیلی روبین در خون می‌شود که باعث می‌شود چشم یا پوست نوزاد زرد به نظر برسد.

عفونت

از آنجا که سیستم ایمنی نوزادان نارس به طور کامل توسعه نیافته است، در معرض خطر بیشتری برای عفونت قرار دارند.

ثبت مجرای شریانی (PDA)

این نقص قلبی زمانی رخ می‌دهد که دو رگ خونی اصلی قلب به‌درستی بسته نشوند. ممکن است در چند روز پس از تولد به خودی خود برطرف شود.

خونریزی در مغز

خونریزی داخل بطنی (IVH) شناخته می‌شود، بیشتر خونریزی در مغز خفیف است و خود به خود برطرف می‌شود، اما خونریزی شدیدتر می‌تواند به تجمع مایعات به طور بالقوه آسیب رسان منجر شود.

مشکلات بینایی یا شنوایی

رتینوپاتی نارس (ROP) یک بیماری چشمی در بسیاری از نوزادان نارس است که شبکیه‌ها پس از تولد به طور کامل رشد نمی‌کنند. نوزادان کم وزن نیز ممکن است در معرض مشکلات شنوایی باشند.

نوزادان متولد شده با وزن کم هنگام تولد نیز بیشتر در معرض مشکلات سلامتی طولانی مدت دیگری در زندگی خود قرار دارند تا نوزادان با وزن طبیعی هنگام تولد. برخی از مشکلات شایع در کودکان کم وزن عبارتند از:

  • ناتوانی ذهنی و رشدی (مشکلات یا تأخیر در یادگیری، ارتباطات یا رشد جسمانی)
  • دیابت، فشار خون بالا یا بیماری قلبی (یا سندرم متابولیک، ترکیبی از هر سه مورد)
  • چاقی

به خاطر داشته باشید که نوزاد کم وزن شما ممکن است هیچ مشکل سلامتی کوتاه مدت یا بلند مدتی نداشته باشد، به خصوص اگر نزدیک وزن طبیعی و موعد خود به دنیا آمده باشد. با گذشت زمان، به طور معمول اکثر نوزادان نارس به وزن طبیعی می‌رسند.

وزن مناسب نوزاد با خواب کافی به کمک گهواره سنتی و خرید از فروشگاه گهواره مهر

همان طور که گفته شد خواب کافی به نوزاد شما کمک می‌کند تا بتواند سریع‌تر رشد کند و به وزن طبیعی برسد. کم وزن بودن نوزاد باعث مشکلاتی در سنین بزرگسالی می شود که باید همان ماه های ابتدایی تولد با حساسیت ویژه به درمان آن اقدام کرد. ولی قبل از هر چیز باید شرایط خواب و استراحت کودک خود را فراهم سازید. ما به شما خرید ننو را پیشنهاد می‌کنیم. ننو به کودک شما کمک می‌کند تا با آرامش کافی به خواب برود و گریه‌های نوزاد را به حداقل می‌رساند. برای خرید ننو با کیفیت خوب و قیمت مناسب، به فروشگاه اینترنتی گهواره مهر مراجعه و نسبت به خرید ننو اقدام نمایید. تمامی محصولات این شرکت از بهترین مواد اولیه ساخته شده، ضمن این که از قیمت مناسبی نیز برخوردار می‌باشند. علاوه بر آن آرامش را برای شما و نوزاد عزیزتان تامین می‌نماید.

شما عزیزان می‌توانید کالای مورد نظر خود را از سراسر شهرهای ایران از جمله مشهد، همدان، شیراز، اصفهان، یزد، تبریز، بندرعباس، اهواز، قم، تهران، کرمان و کرج، سفارش داده و در کم‌ترین زمان ممکن سفارش را درب منزل خود تحویل بگیرید.

برای مشاهده نمونه‌های بیشتر می‌توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 9 + 7 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی