مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 8 + 4 =

کولیک در نوزادان چیست؟ شناخت علائم و راهکارها

آنچه در این مقاله می خوانید...

کولیک یا قلنج در نوزادان به چه معناست؟کولیک چه زمانی آغاز می‌شود و در چه زمانی پایان می‌یابد؟علت اصلی کولیک در نوزادان چیست؟چگونه می‌توان نوزاد کولیکی را آرام کرد؟تاثیر استفاده از ننو (گهواره سنتی) برای برطرف کردن کولیک نوزادانخرید اینترنتی ننو نوزاد از بازرگانی مهر
درمان کولیک در نوزادان

به طور حتم دیده‌اید که برخی نوزادان بدون دلیل مدام گریه می‌کنند و باعث ناراحتی و نگرانی پدر و مادر خود می‌شوند. در بررسی‌هایی که بر روی این نوزادان انجام شده است، مشاهده شد که هیچ آثار بیماری در آن‌ها وجود ندارد و حتی نوزاد گرسنه نیست. در این حالت احتمال این می‌رود که فرزند شما به کولیک نوزادان مبتلا باشد. کولیک در بین نوزادان کاملا رایج است و دلیل خاصی ندارد.

درد کولیکی سبب می‌شود تا نوزاد به طور مدام بیقراری و گریه کند. اگرچه برای رفع این مشکل، روش خاصی بیان نشده است؛ اما با به‌کارگیری راهکارهایی می‌توانید تا حدودی به آرام شدن نوزاد خود کمک نمایید. برای آشنایی با این روش‌ها با ما همراه باشید.

کولیک یا قلنج در نوزادان به چه معناست؟

کولیک نوزاد یا قولنج اصطلاحی است که برای گریه غیرقابل کنترل در نوزاد سالم به کار می‌رود.  البته باید بدانید که در این حالت، نوزاد بیمار و گرسنه نیست. ولی بی‌تابی و گریه نوزاد به مدت بیشتر از ۳ ساعت در روز، بیشتر از ۳ روز هفته و بیشتر از ۳ هفته ادامه دارد.

کولیک یا قلنج باعث می‌شود که فرزند شما ساعت‌ها گریه کند که حتی ممکن است تا اواخر شب این اتفاق ادامه داشته باشد. در نتیجه علاوه بر این که خود نوزاد اذیت می‌شود، پدر و مادر نیز با چالش مواجه می‌شوند و بر اثر عدم استراحت و نگرانی ممکن است خسته و در نهایت مریض شوند. در این مطلب قصد داریم پیرامون این مشکل بیشتر بحث کنیم و شما را با راهکارهایی که منجر به رفع آن می‌شوند، آشنا سازیم.

کولیک چه زمانی آغاز می‌شود و در چه زمانی پایان می‌یابد؟

خوشبختانه کولیک یا قولنج در کودکان همیشگی و دائمی نیست. این مشکل بیشتر از سن ۲ تا ۳ هفتگی نوزاد آغاز می‌شود، نقطه اوج آن در ۶ هفتگی نوزاد است و معمولا پس از ۱۰ تا  ۱۲ هفته رفته رفته کم می‌شود.

در اغلب نوزادان در ۳ ماهگی کولیک درمان می‌شود. توجه داشته باشید که ممکن است کولیک ناگهان از بین برود و یا به مرور کاهش یابد. در طی این مدت زمان تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که به راهکارهایی که در ادامه این نوشته اشاره شده، دقت کنید. این روش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند بتوانید تا حدی با این مشکل مقابله کنید.

کولیک در نوزادان و ننو

علت اصلی کولیک در نوزادان چیست؟

حال ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که علت  اصلی کولیک در نوزادان چیست؟ چرا این مشکل در نوزادان رخ می‌دهد؟ خوب است بدانید که هنوز علت دقیقی برای کولیک مشخص نشده است. کودکانی که در نوزادی دچار قلنج یا کولیک می‌شوند با نوزادان دیگر هیچ تفاوتی ندارند. پس خانواده‌ها نباید نگران این موضوع باشند. به طور کلی ممکن است یک‌سری دلایل که در زیر به اختصار به آن‌ها اشاره شده در ایجاد قلنج نوزاد تاثیر داشته باشند. این موارد به شرح زیر است:

  • مشکل در تغذیه
  • حساسیت غذایی (آلرژی)
  • قرار گرفتن در معرض سیگار
  • تحریک بیش از اندازه حواس
  • سیستم هضم نارس نوزاد
  • سردرد میگرنی در نوزادان
  • عکس العمل احساسی به ناراحتی، هیجان و حتی ترس
  • ریفلکس اسید نوزادان (منظور از رفلاکس، بازگشت اسید معده به مری است که در نوزادان باعث بالا آوردن شیر می‌شود.)

چگونه می‌توان نوزاد کولیکی را آرام کرد؟

توجه داشته باشید که کولیک نوزادان درمان قطعی ندارد. ولی به منظور کاهش درد ناشی از کولیک نوزاد، می‌توانید از روش‌هایی که در زیر بیان شده است، استفاده کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • بهتر است نوزاد را در آغوش بگیرید.
  • شکم نوزاد را به شکل ملایمی ماساژ دهید.
  • ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها این است که از ننو و گهواره استفاده کنید. زیرا از این طریق به دلیل حرکت رفت و برگشتی ننو، گریه نوزاد شما متوقف می‌شود و نوزاد به خواب فرو می‌رود. می‌توانید ننو را در مکان آرام و امنی مانند اتاق خواب قرار دهید و پس از به خواب رفتن کودکتان با خیال راحت به انجام کارهای روزمره خود مشغول شوید.
  • نوزاد را درون پتو بپیچید.
  • از کیسه آب گرم نیز می‌توانید استفاده نمایید (مراقب باشید که کیسه آب گرم داغ نباشد) سپس کیسه را داخل حوله بگذارید و سپس آن را بر روی شکم نوزاد قرار دهید.
  • حرکت دادن نوزاد و سوار کردن آن‌ها در ماشین نیز به شما کمک بسیاری می‌کند، زیرا باعث خواب و آرام شدن نوزادان می‌شود.
  • می‌توانید از پروبیوتیک نیز استفاده کنید.
  • نوزادان با صداهای خاصی آرام می‌شوند این صداها شامل صدای ماشین لباس‌ شویی، صدای تلویزیون و حتی صدای جاروبرقی هستند. علت این موضوع شباهت این صداها با صدایی است که نوزادان در زمانی که در رحم مادر بودند، می‌شنیدند.
  • موزیک و آهنگ‌های ملایم برای آن‌ها پخش کنید. بهتر است از صداهایی مانند بارندگی، رودخانه و صداهای آرامش بخش مشابه استفاده کنید. این صداها سببب می‌شوند کودک آرام شده و سپس به خواب رود.

درمان کولیک در نوزادان

تاثیر استفاده از ننو (گهواره سنتی) برای برطرف کردن کولیک نوزادان

به طور حتم گریه‌های پی در پی و مدام نوزاد باعث خستگی و ناراحتی والدین می‌شود. ضمن این که ممکن است والدین دچار نگرانی و استرس شوند و تصور کنند که کودک آن‌ها بیمار است. اما به این موضوع دقت کنید که کولیک یا قولنج در واقع عکس ‌العمل طبیعی نوزاد به دردهای بدنی می‌باشد. پس بهتر است با رعایت روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، نوزاد خود را آرام کنید.

توجه داشته باشید که قرار دادن کودک در ننو به دلیل حرکات رفت و برگشتی سبب می‌شود کودک آرام شده و پس از مدتی بخوابد. به بیان دیگر استفاده از ننو در تسکین کولیک و ریفلاکس نوزادان بسیار موثر است.

خرید اینترنتی ننو نوزاد از بازرگانی مهر

در صورتی که می‌خواهید نوزاد شما بدون ناراحتی به خواب برود و گریه وی متوقف شود، می‌توانید نسبت به خریداری ننو نوزاد اقدام کنید. تولیدی بازرگانی مهر یکی از معتبرترین شرکت‌هایی است که در زمینه تولید گهواره سنتی (ننو) فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت به دلیل برخورداری از مقاومت و ایمنی بالا در نزد همگان شناخته شده‌اند. شرکت تولیدی بازرگانی مهر در اکثر شهرهای بزرگ کشور دارای نماینده فروش فعال است و شما عزیزان می‌توانید نسبت به خرید ننو برای نوزاد خود اقدام نمایید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاه اینترنتی مهر خرید خود را انجام دهید و خاطر جمع باشید که با قرار دادن کودکتان در آن، آسایش و آرامش را برای خانواده خود به ارمغان می‌آورید.

برای مشاهده نمونه‌های بیشتر می‌توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محسن دیلمی زندی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: محسن دیلمی زندی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس پشتیبانی: 09132421884

phone icon شماره تماس امور نمایندگی ها: 09132407505

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: Mehrnano@

مجموعه بازرگانی مهرننو شما را به خرید بهترین محصولات گهواره و ننو دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 9 + 6 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با پشتیبانی